نجیفی در دیدار با سفیر ایران:

کمک‌های ایران به عراق را ارج می‌نهیم

معاون رئیس جمهوری عراق در دیدار با سفیر ایران ضمن تمجید از کمک‌های کشورمان به عراق ابراز امیدواری کرد که نتیجه انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ به نفع ملت کشورش رقم بخورد.
کد خبر: ۲۷۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ - 05February 2018
کمک‌های ایران را ارج می‌نهیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از النهرین، اسامه نجیفی معاون رئیس جمهوری عراق در دیدار با ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق اظهار داشت: ایران کشوری مهم، همسایه و دوست است و همکاری برای برقراری امنیت و صلح میان ما مهم است. باید رویکرد جدیدی بر اساس همکاری و حل مشکلات به نفع هدف کلی که ثبات منطقه است ایجاد شود. داعش دشمنی است که همه را تهدید کرد و کمک جمهوری اسلامی در زمان تنگنا صورت گرفت و ما قدر این کمک و تلاش‌ها را می‌دانیم، همانطور که تلاش‌های بین‌المللی در این زمینه را ارج می‌نهیم.

وی افزود: طیف سنی احساس عدالت و برابری و توازن به سبب اقدامات و شیوه‌هایی که قبلا از آن رنج برده نمی‌کند و این به ایجاد کشوری با ثبات کمک نمی‌کند. بی‌ثباتی به نفع کل منطقه نیست. حیدر العبادی نخست وزیر عراق دستاورد مهمی کسب کرده و هنوز راه زیادی در پیش دارد. بر این باوریم که زمینه برای همکاری با فهرست برنده برای تشکیل حکومت اکثریت با همکاری کرد‌ها باز است. در نشست موضوع انتخابات و تحولات آن مورد رایزنی قرار گرفت.

نجیفی گفت: این اهمیت دارد که نتیجه انتخابات به نفع شهروندان و رهایی از وضع نامناسبی که دارند رقم بخورد.

وی ضمن ابراز آرزو برای پیشرفت و رفاه برای ایران، تاریخ و تمدن ایران را مورد تمجید قرار داد.

از سوی دیگر ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق نیز ضمن تشریح مواضع ایران در قبال عراق به مشکلاتی که به عنوان چالش جدی عراق را تهدید کرد شامل داعش و مشکل همه پرسی اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و به مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال این 2 مشکل و تلاش‌های صرف شده برای تحقق پیروزی بزرگ عراق بر داعش و محل مشکل همه پرسی اقلیم کردستان عراق پرداخت.

وی افزود: کمکی که ایران ارائه داد رسانه‌ای نبود و منتی بر عراقی‌ها نیست. ما مایل به برقراری با طیف سنی و به ویژه با آقای النجیفی به عنوان دوست و برادر هستیم.

مسجدی از آمادگی ایران برای کمک به بازسازی عراق خبر داد و گفت: شرکت‌های ایرانی آماده مشارکت در بازسازی هستند.

انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار