سردار شرفی خبر داد؛

به کارگیری نیروی انسانی متخصص و متعهد در کلانتری‌ها

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به تداوم اجرای طرح تحول کلانتری و پاسگاه‌ها در سراسر کشور به عنوان یک اولویت اساسی، پیشنهاداتی کاربردی و عملیاتی در راستای تحقق این طرح ارائه کرد.
کد خبر: ۲۷۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ - 05February 2018

به کارگیری نیروی انسانی متخصص و متعهد در کلانتری‌هابه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمد شرفی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا در نشست تخصصی دبیران کمیسیون‌های تحول کوپ و مسئولان کمیته‌های سلامت اداری و صیانت فرماندهی انتظامی استان‌های سراسر کشور، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و گرامی‌داشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: با توجه به مطالبه و انتظار مقام معظم رهبری در خصوص تحول در کلانتری‌ها، این مهم به تدبیر فرمانده نیروی انتظامی در دستور کار قرار گرفت و با تشکیل شورای عالی تحول «کوپ‌ها» به جد دنبال شد.

وی با اشاره به تأکید فرمانده ناجا مبنی بر سرعت و کیفیت بخشی در فرآیند تحول کلانتری و پاسگاه‌ها، افزود: سردار «اشتری» همواره رویکردی «انسان‌‎گرا» و «رفتارگرا» داشته‌اند و با خلاقیت و ابتکار، مدیریتی کاربردی، عملیاتی و به دور از کلیشه دارند. در طرح تحول کلانتری و پاسگاه‌ها نیز ایشان بر لزوم به کارگیری نیروی متخصص، متعهد و اخلاق‌مدار در مراکز انتظامی به ویژه کلانتری‌ها تأکید داشته‌اند، لذا این مهم در پلیس پیشگیری نیز به عنوان یک اولویت جدی مدنظر قرار گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اهمیت و اثرگذاری کلانتری‌ها در نگرش و میزان رضایت‌مندی مردم از پلیس، بیان کرد: ظرفیت‌های لازم برای ایجاد طرح تحول کلانتری و پاسگاه‌ها ایجاد و به کارگیری شد و خوشبختانه در مسیر این تحول نیز شاهد دستاوردهای مطلوبی بوده‌ایم و این مسیر و رویکرد را به جد دنبال خواهیم کرد.

سردار شرفی با بیان اینکه هرچند تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله وجود دارد، افزود: در این فرآیند نقاط ضعف و قوت احصاء شده و با رفع کاستی‌ها به دنبال تقویت نقاط مثبت و مطلوب هستیم، ‌‌«استدانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان» نیز به عنوان یکی از محورهای اساسی طرح تحول کلانتری و پاسگاه‌ها دنبال می‌شود.

این مقام عالی انتظامی در ادامه پیشنهاداتی در راستای اجرای بهتر طرح تحول کلانتری و پاسگاه‌ها ارائه و بیان کرد: تمرکز بر کیفیت و کمیت نیروی به کار گیری شده در کلانتری‌ها، توجه بر معیشت کارکنان و ساختار کلانتری‌ها در این فرآیند بسیار حائز اهمیت است.

وی استانداردسازی رفتار کارکنان در دوره‌های تکمیلی و تخصصی رسته‌ای را مهم و اثرگذار معرفی کرد و افزود: برای تحقق این مهم باید توسط معاونت تربیت و آموزش ناجا و دیگر مراکز آموزشی برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

سردار شرفی خاطرنشان کرد: معاونت فناوری و اطلاعات ناجا نیز در خصوص توسعه و تجهیز پایش تصویری تحت نظرگاه و بازداشتگاه‌های ناجا به منظور افزایش نظارت بر رفتار کارکنان اقدام کند، هرچند لازم می‌دانم از تلاش‌های معاونت فناوری و اطلاعات ناجا در راستای تعامل با پلیس پیشگیری تشکر کنم.

وی همچنین پیشنهاد داد: معاونت فناوری و اطلاعات ناجا نسبت به تأمین دوربین البسه کارکنان گشت «کوپ» و نصب دوربین به خودروهای گشتی، در طول برنامه ششم توسعه اقدامات لازم را انجام دهد. معاونت نیروی انسانی ناجا نیز نسبت به تعیین تکلیف کارکنان دارای تکرار جرم ضرب و جرح اقدام کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: معرفی یگان‌های دارای بیشترین ضرب و جرح نیز می‌تواند یکی از اقدامات موثر باشد.

نشست تخصصی دبیران کمیسیون‌های تحول کوپ و مسئولان کمیته‌های سلامت اداری و صیانت فرماندهی انتظامی استان‌های سراسر کشور با حضور فرماندهی نیروی انتظامی سردار «حسین اشتری»، رئیس بازرسی کل ناجا سردار «محرم مجرد» و جمعی از مسؤولان ارشد نیروی انتظامی برگزار شد.

جلسه پرسش و پاسخ بخشی از برنامه‌های این نشست بود. همچنین یادآور می‌شود با طرح پیشنهاداتی در خصوص طرح تحول کلانتری و پاسگاه‌ها توسط سردار «شرفی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا، فرمانده نیروی انتظامی سردار «اشتری» اعلام کردند که پیشنهادات بررسی و در صورت تأیید، اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار