اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشته

درگیری داعش با نیرو‌های مسلح مخالفان در «ننگرهار»، رفع ممنوع الخروجی رئیس سابق امنیت ملی، کشته شدن شش تبعه تاجیکستان در «بدخشان» و ربودن کامیون حامل گندم اهدایی سازمان ملل در «غور» بدست طالبان از رویداد‌های مهم خبری روز دوشنبه افغانستان است.
کد خبر: ۲۷۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷ - 05February 2018

اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، درگیری داعش با نیرو‌های مسلح مخالفان در «ننگرهار»، کشته شدن ۲۵ تروریست در «غزنی»، رفع ممنوع الخروجی رئیس سابق امنیت ملی، کشته شدن شش تبعه تاجیکستان در «بدخشان» و ربودن کامیون حامل گندم اهدایی سازمان ملل در «غور» بدست طالبان از رویداد‌های مهم خبری روز دوشنبه افغانستان است.

درگیری «داعش» و گروه «لشگراسلام» در «ننگرهار»

فرماندهی لشگر «سیلاب» ارتش در شرق افغانستان اعلام کرد که افراد داعش با اعضای گروهی به نام «لشکراسلام» که از جمله گروه‌های تروریستی فعال در این کشور است در منطقه «مومند دره» شهرستان «اچین» درگیر شدند.

بر اساس این گزارش در این درگیری ۱۳ تن از دو طرف کشته و زخمی شده اند.

مقامات ارتش در شرق افغانستان در باره گروه تروریستی لشگر اسلام توضیح ندادند، اما پیش از این مقامات بلند پایه دولت اعلام کرده بودند که در افغانستان ۲۰ گروه تروریستی فعالیت دارند.

برخی از منابع محلی در افغانستان اعلام کرده اند که گروه لشگر اسلام در امتداد خط مرزی «دیورند» فعالیت دارد و به گروه «منگل باغ» نیز مشهور هستند.

کشته شدن ۲۵ عضو گروه طالبان در «غزنی»

وزارت کشور افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که در عملیات نیرو‌های ارتش که با حمایت هوایی انجام شد ۲۵ عضو گروه طالبان در شهرستان «ده یک» استان غزنی کشته و ۱۳ تن دیگر زخمی شدند.
در بیانیه وزارت کشور افغانستان آمده است که در این حمله مناطق زیادی از وجود طالبان پاکسازی شده و ۱۰ قبضه سلاح و ۹ دستگاه موتورسیکلت نیز بدست نیرو‌های افغان افتاده است.

رفع ممنوعیت خروج رئیس پیشین اداره امنیت ملی افغانستان 

شورای رهبری «محور مردم» افغانستان که بتازگی ایجاد شده و «رحمت الله نبیل» رئیس پیشین اداره امنیت ملی عضو آن است، صبح روز دوشنبه اعلام کرد که نبیل توسط دولت ممنوع الخروج شده و این خبر هنگامی مطرح شد که او در خارج از کشور بسر می‌برد.

شورای محور مردم افزوده است که نبیل بزودی وارد کشور می‌شود و به فعالیت‌های سیاسی خود ادامه خواهد داد.

اما منابع دولت افغانستان با انتشار تصویر نامه‌ای اعلام کردند که ممنوع الخروج شدن رحمت الله نبیل مد تی قبل رفع شده و هیچ مشکلی برای او وجود نداشته است.

نبیل در گذشته درباره تخلفات و تقلب‌های انتخابات قبلی ریاست جمهوری اخباری را افشا کرده بود که خبر ممنوع الخروجی او را تلاش داشتند به این سخنان او ارتباط دهند.

کشته شدن شش تروریست تبعه تاجیکستان در «بدخشان»

دفتر مطبوعاتی نیرو‌های ارتش در شمال افغانستان اعلام کرد که ۶ تروریست تاجیکستانی در حمله هوایی در استان بدخشان کشته شدند.

در این اطلاعیه آمده است که در این حمله که در شهرستان «وردوج» انجام شد دو تانک، مقداری سلاح و یک پایگاه این گروه تروریستی منهدم شده است.

ربوده شدن کامیون حامل گندم اهدایی سازمان ملل توسط طالبان 

«عبدالحی خطیبی» سخنگوی استاندار «غور» افغانستان به ایرنا گفت که گروه طالبان چهار کامیون حامل گندم‌های اهدایی سازمان ملل متحد برای مردم فقیر را در این استان با خود برده اند.

خطیبی گفت که این کامیون‌ها در منطقه «دره تخت» در شهرستان «شهرک» استان غور توسط ملا «احمد شاه» استاندار خود خوانده طالبان از گروه ملا «مصطفی» ضبط شده است.

وی افزود که قرار بود این گندم‌ها بین مردم آواره شده از درگیری‌ها و گرسنگان و نیازمند غور توزیع شود.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار