حجت‌الاسلام مطلبی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

خوشحالی مردم سختی‌های زندان را از یادم برد

یکی از مبارزان انقلابی با بیان خاطره‌ای از دوران حکومت رژیم ستم‌شاهی گفت: آزادی من از زندان با پیروزی انقلاب همزمان شد. روزی که آزاد شدم و جشن انقلاب را در سطح شهر نظاره کردم و خوشحالی مردم را دیدم، تمام سختی‌های زندان به‌یکباره از یادم رفت.
کد خبر: ۲۷۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ - 06February 2018

حجت‌الاسلام رضا مطلبی چهره فعال دوران انقلاب و امام جماعت مسجد جامع ابوذر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و یادآوری روزهای انقلاب، اظهار داشت: دوران انقلاب اگرچه سخت‌ترین روزها و شب‌ها را برای مردم رقم زد، ولی با ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور کام ملت که از ظلم‌های رژیم پهلوی تلخ بود، شیرین‌ شد.

انقلاب اسلامی برای کشور‌های دیگر الگو شد/ سختی‌های زندان با خوشحالی مردم از یادم رفت

وی در ادامه گفت: همانطور که طبق آیه صریح قرآن بعد از هر سختی آسانی است، انقلابیون با فعالیت‌های خاموش و مجاهدانه خود و با امید به پروردگار متعال و رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب توانستند حماسه‌ی بزرگی را خلق کنند که امروز کشورهای دیگر انقلاب اسلامی را الگوی خود قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام مطلبی با بیان اینکه از سال 1354 به‌عنوان امام جماعت مسجد جامع ابوذر تهران انتخاب و تاکنون مشغول به خدمت هستند، تصریح کرد: در آن سال اهالی منطقه از بیت حضرت امام در قم درخواست امام جماعت برای مسجد ابوذر کرده بودند که من هم قبلاً اعلام کرده بودم اگر مسجدی در تهران امام جماعت بخواهد بنده حاضرم به آنجا بروم.

ایشان ادامه داد: واسطه کار هم شهید محلاتی بودند که بنده را به این مسجد آوردند. البته دو سال قبل از پیروزی انقلاب و در حدود سال 55 در مبارزات علیه شاه دستگیر و بازداشت شدم.

این چهره انقلابی با بیان خاطره‌ی دستگیری خود توسط ساواک سخن خود را ادامه داد و عنوان کرد: ساعت 2 بامداد در منزل خواب بودم که ماموران ساواک به منزل ما ریختند و بنده را دستگیر کردند و نزدیک به سه سال زندان محکومیت گرفتم.

وی افزود: در جریان این دستگیری خانه و لباس‌های بنده را گشتند و از آن چند قبض سهم امام پیدا کردند. با وجود آنها معلوم بود که من با امام رفت و آمد دارم.

حجت‌الاسلام مطلبی در ادامه بیان کرد: آزادی من از زندان با پیروزی انقلاب همزمان شد. روزی که آزاد شدم و جشن انقلاب را در سطح شهر نظاره کردم و خوشحالی مردم را دیدم، تمام سختی‌های زندان به‌یکباره از یادم رفت و همیشه شور انقلابی مردم در آن دوران برایم در ایام دهه فجر تداعی می‌شود.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار