معاون وزیر علوم:

جهان به واسطه‌ انقلاب اسلامی ملت ما را شناخت

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقيقات و فناوری گفت: انقلاب اسلامی به ملت ايران هويت بخشيد و به واسطه‌ اين انقلاب، جهان ملت ما را شناخت.
کد خبر: ۲۷۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ - 06February 2018

به واسطه‌ انقلاب، جهان ملت ما را شناختبه گزارش دفاع پرس از شهرکرد، «غلامرضا غفاری» معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری طی سخنانی در دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: انقلاب اسلامی به ملت ايران هويت بخشيد و به واسطه‌ اين انقلاب جهان ملت ما را شناخت.

معاون وزیر علوم افزود: انقلاب اسلامی ايران يكی از پايدارترين و ماندگارترين تحولات درون كشور است كه به واسطه‌ دستاوردهای عظيمی كه به بار آورد، درخشيد و ماندگار شد.

غفاری به نقش دانشگاه و تفكر دانشجويی در پيروزی انقلاب اشاره كرد و گفت: دانشگاهيان به عنوان سرمايه‌هايی كه برمبنای عقلانيت و هوشياری عمل مي‌كنند، هم‌اكنون در توسعه‌ كشور نقش به‌سزايی دارند و با توجه به اين وظيفه‌ خطير نبايد نقد خويشتن را فراموش كنند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم دانشگاه‌های نسل چهارم را به‌ عنوان دانشگاه‌های برخوردار از سرمايه‌های چندگانه، حساس به محيط پيرامون و رعايت حقوق شهروندی، معرفی كرد و گفت: مهم‌ترين وظيفه‌ دانشگاه تعليم علم و پژوهش است، با اين حال دانشگاه يک نهاد فرهنگی و اجتماعی است و موظف است مهارت‌های زندگی را بياموزد و راهنمای افراد برای ايجاد زندگی موفق باشد.   

غفاری افزود: هر شهروندی در مقابل وظايف و تعهدات مسئولان حق مطالبه و نقد دارد، با اين وجود اين جنبه از حقوق شهروندان كمتر مورد توجه قرار می‌گيرد.

معاون وزیر علوم در ادامه تعليم و تربيت را وجه تمايز دانشگاه و آموزشگاه برشمرد و تصريح كرد: تكريم و احترام به حقوق ديگران، سرمايه‌های اجتماعی و مشاركت در مجموعه‌های مختلف، سرمايه‌ فرهنگی است و دانشجو در زمان تحصيل باید با شركت در فعاليت‌های جانبی، از اين سرمايه‌ها بهره‌مند شود.

وی در پايان با تأكيد بر انجام وظايف فردی، نقد خويشتن و وجدان كاری ابراز اميدواری كرد كه شاهد شكوفايی و رشد بيش از پيش كشور باشيم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار