سرلشکر باقری:

تهدیدات دشمن قابل قیاس با گذشته نیست/ ضرورت شناخت تحولات آینده توسط نیروهای مسلح

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمن در حوزه‌های متنوع هرچه به ذهن طراحانش می‌رسد، عليه انقلاب اسلامی و نظام طراحی می‌كند كه اين طراحی‌ها از نظر كيفيت و كميت با تهديدات گذشته قابل قياس نيست.
کد خبر: ۲۷۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ - 06February 2018

تهدیدات دشمنان قابل قیاس با گذشته نیستبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش تجلیل از برگزیدگان حوزه دانش و پژوهش نیروهای مسلح که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در طول مدت رهبری خود همواره بر افزايش قدرت علمی به عنوان يكی از موضوعات اصلی كشور تاكيد داشته‌اند.

‎وی افزود: هرچه از زمان پیروزی انقلاب اسلامي می‌گذرد، اهميت حوزه دانش و پژوهش به دليل سخت‌تر و پيچيده‌تر شدن حوزه ماموريت‌های نيروهای مسلح بيشتر مشخص می‌شود و دشمن هم در حوزه‌های متنوع هرچه به ذهن طراحانش می‌رسد عليه انقلاب و نظام طراحی می‌كند كه اين طراحی‌ها از نظر كيفيت و كميت با تهديدات گذشته قابل قياس نيست.

‎سرلشكر باقری با بيان اينكه امروز جامعه بشری با مسائلی به مراتب پيچيده‌تر از گذشته مواجه است، تصريح كرد: برای مثال با به وجود آمدن فضای مجازی دوره‌ای نوين از تمدن بشری در حال رقم خوردن است كه اگر در نيروهای مسلح پيدايش باروت را يک تحول در نحوه‌ی‌ نبرد تلقی كنيم، امروز هم فراگير شدن فضای مجازی دوره جديدی از تمدن بشری در حوزه‌های متفاوت را پديد آورده است.

‎ریيس ستادكل نيروهاي مسلح ادامه داد: در چنين شرايطی كه با دنيای ناشناخته و توطئه‌های فريبنده دشمن مواجه‌ايم، صرفاً با تكيه بر قدرت علم و دانش می‌توان با اين دسيسه‌ها مقابله و به وظيفه خود به درستی عمل كرد.

‎سرلشكر باقری خاطرنشان كرد: دستيابی به اين فناوری می‌بايست از طريق همين پژوهش‌ها انجام شود و امروز بايد اين پژوهش‌ها در راستای شناخت شرايط امروز و مهمتر از آن شرايطی كه در آينده پيش می‌آيد، باشد.

‎وی غافلگيری را يكی از مسائل مهمی برشمرد كه نيروهای مسلح در صحنه نبرد با آن مواجه هستند و خاطرنشان كرد: بايد با تعميق پژوهش‌ها با ابعاد مختلف غافلگيری مقابله كرد. اگر نيروی مسلحی نتواند آينده را به خوبی درک کند و متوجه تحولات آتی نشود، برای پاسخگويی به تهديدات عقب خواهد ماند و اين غافلگيری برای او شكننده خواهد بود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها