مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان های کشور:

بازگشت مجدد زندانی به زندان در ایران کمتر از آمار جهانی است

مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان های کشور گفت: بازگشت دوباره زندانی به زندان در ایران 10 درصد کمتر از آمار جهانی است که نشان از تاثیرات خوب ارائه خدمات به زندانیان دارد.
کد خبر: ۲۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶ - 10September 2014

بازگشت مجدد زندانی به زندان در ایران کمتر از آمار جهانی است

به گزارش دفاع پرس، حمیدرضا علی اکبری مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان های کشور در نشست هم اندیشی مدیران عامل انجمن های حمایت از زندانیان استان فارس در شهرستان اقلید افزود: آمار بازگشت مجدد زندانی به زندان در جهان 31 درصد است در حالیکه این رقم در کشور ما پس از انقلاب به 21 درصد رسیده است.

وی گفت: افزون بر 25 هزار نفر از زندانیان آزاد شده در زندان های کشور زیر پوشش مرکز مراقبت بعد از خروج قرار گرفته اند و بازگشت زندانیان زیر پوشش مرکز مراقبت به زندان دو و هفت دهم درصد است.
 
مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان های کشور افزود: بیشتر این افراد به دلایل مشکلات مالی که از قبل داشته اند و یا تصادف، مجددا به زندان ها بازگشت داشته اند.
 
علی اکبری گفت: در مقوله حمایت با سه گروه از مخاطبان شامل زندانیان در مدت تحمل حبس، خانواده زندانیان و زندانیان آزاد شده سروکار داریم.
 
وی بیان کرد: برای زندانیان در مدت تحمل کیفر براساس رسالت سازمان زندان ها، مبانی علمی و قانونی با عنوان چرخه اصلاح و تربیت وجود دارد و اگر این زندانی پس از آزادی و تا دوسال بعد از آن، بازگشتی به زندان نداشته باشد مسوولان زندان ها در اصلاح و تربیت آنها موفق عمل کرده اند.
 
مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان های کشور افزود: با توجه به تجربیاتی که در زندان ها در زمینه ارائه خدمات به زندانیان آزاد شده وجود دارد خدمات و تسهیلات اثرگذار بوده و ارائه این خدمات به زندانیان و خانواده های آنها نیز قابل تعمیم و موثر است.
 
وی گفت: اگر بتوانیم شغل و درآمد پایداری برای زندانیان فراهم کنیم خانواده وی نیز در شرایط بهتری زندگی می کند و آسیب کمتری گریبانگیر آنها می شود.
 
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز نیز در این نشست گفت: زندانی که سهوی یا عمدی مرتکب جرم شده و به موجب قانون مجازات را تحمل می کند نباید مجازات مضاعف را خانواده آن تحمل کند.
 
محسن نصیری افزود: براساس رسالت سازمان، انجمن های حمایت در حد بضاعت توانسته اند تعداد کمی از خانواده ها را زیر پوشش خود قرار دهند اما این حمایت ها با مشارکت نهادهای اجتماعی و حمایتی باید گسترش یابد.
 
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز گفت: باید برای توانمندسازی خانواده زندانیان تلاش کنیم و به این موضوع توجه جدی داشته باشیم که بحث توانمندسازی فقط توانمندسازی اقتصادی نیست بلکه باید در زمینه فقر فرهنگی و فکری نیز بر روی جامعه هدف کار شود تا بتوانیم با کیفیت بهتری خدمات رسانی کنیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار