رحمانی فضلی تاکید کرد؛

ضرورت مشارکت خانواده‌ها در مقابله با آسیب‌های اجتماعی

وزیر کشور بر ضرورت مشارکت خانواده‌ها در مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.
کد خبر: ۲۷۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ - 06February 2018

ضرورت مشارکت خانواده‌ها در مقابله با آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره سراسری انتخاب و معرفی آثار برتر مکتوب در زمینه مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در طی 4 دهه گذشته علیرغم تمامی فشارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی که از سوی دشمنان به ملت ما وارد شده، به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امروز تحولات و تغییرات در سه حوزه نسلی، تکنولوژی و سبک زندگی در حال انجام گرفتن است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور پیچیده است، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ دشمن مشخص بود اما در حال حاضر پیچیدگی‌هایی وجود دارد و ما باید در حوزه‌های مختلف با دقت و با روش‌های علمی برای تحقق اهداف در این شرایط پیچیده برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر کشور با اشاره به آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: امروزه همه کشورهایی که در مسیر توسعه قرار دارند با آسیب‌های اجتماعی روبرو هستند. اعتیاد یکی از آسیب‌های اجتماعی و جهانی است که مقابله با آن در دستور کار سازمان ملل نیز قرار گرفته است.

وی «حاشیه‌نشینی» را یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی که گریبان‌گیر کشورهای در حال توسعه است، گفت: از دیگر مشکلات کشورهای در حال توسعه طلاق و ناهنجاری‌های اجتماعی است که کشور ما هم با این آسیب‌ها روبرو است.

وزیر کشور با بیان اینکه انسان اشرف مخلوقات است، گفت: خداوند به انسان لقب اشرف مخلوقات داده اما متاسفانه برخی خودشان را با مواد مخدر از بین می‌برند؛ از این رو لازم است پژوهشگران به موضوع ذات انسان توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: دو عامل درونی و بیرونی در گرایش فرد به مواد مخدر تاثیر گذار هستند. عوامل بیرونی می‌تواند اقتصاد، محل زندگی و... باشد و یکی از عوامل درونی هم می‌تواند یأس باشد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: مهمترین اولویت ما در مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است؛ بهترین راه مبارزه با اعتیاد، معتاد نشدن است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره تغییر و تحولات دنیای کنونی، گفت: در این دوره روش‌های سنتی کارآیی ندارد و اگر می‌خواهیم جوانان به مواد مخدر گرایش پیدا نکند باید نیازشان را بشناسیم؛ شناخت نیازها نیز با پژوهش انجام می‌گیرد.

وی «درمان» را اولویت دوم دانست و بیان کرد: در درمان روش‌های سنتی وجود دارد که موفقیت‌های زیادی نداشته و ما باید نقایص این روش‌ها را برطرف و یا روش‌های جدیدی را جایگزین کنیم.

رحمانی فضلی در خاتمه گفت: لازم است آسیب‌های اجتماعی با همکاری و همراهی مردم و خانواده‌ها رفع شود و در این راستا باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار