وصیت‌نامه شهید سید رضا اعجازی/ شهدا هرگز فراموش نمی‌شوند

شهید اعجازی در وصیت‌نامه خود آورده است: «بدانید که خون شهید هرگز هدر نمی‌رود و شهدا هرگز فراموش نمی‌شوند.»
کد خبر: ۲۷۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ - 07February 2018

وصیت‌نامه شهید سید رضا اعجازی/ شهدا هرگز فراموش نمی‌شوندبه گزارش خبرنگار ساجد، شهید «سید رضا اعجازی» هفت مهر ۱۳۳۷ در تهران چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام ۲۷ دی ۱۳۶۵ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«اینجانب سید رضا اعجازی از خداوند متعال خواستارم که به من قدرت و لیاقت بدهد تا بتوانم از پس این مسئولیت با سربلندی بیرون بیایم و این مطلب را می‌گویم که بنده با صحت و سلامت عقل و جسم و به اراده خودم به جبهه اعزام شدم تا اگر بتوانم قدری از این مسئولیتی را که در این دنیا بر دوش دارم انجام بدهم و اگر خداوند سعادت بدهد و لیاقت بدهد برایم هیچ آرزویی بالاتر از شهادت نیست. البته نائل شدن به درجه رفیع شهادت تا خداوند نخواهد نصیب هر کسی نمی‌شود و اگر این فیض نصیبم شد به همه کسانی که وصیت‌نامه‌ام را می‌خوانند سفارش می‌کنم که در هر حال خدا را فراموش نکنید و نماز را به پا دارید و در انجام واجبات و دستورات الهی کوشا باشید و بیشترین سفارش را در مورد پشتیبانی از امام و انقلاب دارم.

و اما مادر پیر و عزیزم، که جوانی خود را برایم گذاشتی اگر به درجه شهادت نائل شدم لباس سیاه نپوش و برایم گریه نکن، چرا که شهادت در راه خدا قسمت هر کسی نمی‌شود مگر آن که خدا از او رضایت داشته باشد و رضایت الهی، بالاترین چیزی است که یک انسان می‌تواند در این دنیا و آن دنیا داشته باشد و بدانید که: خون شهید هرگز هدر نمی‌رود و شهدا هرگز فراموش نمی‌شوند؛ و در آخر دوباره سفارش می‌کنم رهبر عزیز اسلام و انقلاب را هرگز فراموش نکنید و از مادر عزیز و برادرم و خواهرانم و دوستان و آشنایان حلالیت می‌خواهم و از همه تقاضا دارم که مرا عفو و از دعای خیر خود مرا بی‌نصیب نگردانید.

والسلام علیکم

سید رضا اعجازی

۶۵/۱۰/۱۵»

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار