امام جمعه ایلام:

دستگاه قضا با سران فتنه‌های 88 و 96 برخورد قاطع کند

امام جمعه ایلام خواستار برخورد قاطع دستگاه قضا با سران فتنه 88 و فتنه 96 شد.
کد خبر: ۲۷۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ - 07February 2018

دستگاه قضا با سران فتنه 88 و 96 برخورد قاطع کندبه گزارش دفاع پرس از ایلام، حجت‌الاسلام «محمدنقی لطفی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در همایش سالانه حقوقدانان بسیجی استان ایلام همزمان با دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک پدیده شگفت انگیز و بی‌نظیر در تاریخ انقلاب های جهانی و منطقه‌ای است؛ انقلابی که نه نظام سلطه به رهبری امریکا و چه نظام سلطه کمونیسم در شرق، پیش‌بینی این انقلاب را در آینده‌ای نزدیک نداشتند.

وی عنوان کرد: علت این مهم این بود که دین مقدس اسلام را مثل آئین مسیحیت یک دین بی محتوا و سازش کار تلقی می‌کردند؛ هیچ وقت تصور اسلام انقلابی را نداشتند و از طرف دیگر دین را بعنوان افیون ملت‌ها تبلیغ می‌کردند.

امام جمعه ایلام افزود: در دنیای غرب، مسیحیت در اختیار زمامداران بود و کلیساها و رهبران مذهبی در راستای سیاست‌های استعماری غرب حرکت می‌کردند، در جهان کمونیسم هم که دین معنا نداشت و 80 سال حاکمیت شورای سابق بر کشورهای مختلف بلوک شرق اصلا نامی از دین برده نمی‌شد و مسجدی هم نبود و در این راستا به شدت هم مراقبت می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: در این میان انقلابی با شعارهای اسلامی و رهایی بخش و آزادی‌خواه ظهور می‌کند و این برای این دو اردوگاه قابل فهم و درک نبود و پیش‌بینی هم نمی‌کردند؛ اما این انقلاب برق آسا به پیروزی رسید و دست رد بر سینه این دو قدرت بزرگ جهانی زد.

لطفی عنوان کرد: این دو اردوگاه که در عرصه سیاست و اقتصاد و فرهنگ در تضاد بودند هیچ وجه اشتراکی نداشتند اما می‌بینیم نسبت به انقلاب اسلامی برای برخورد، مهار و شکست انقلاب اسلامی با هم هم صدا و هم نوا می شوند که نمونه‌های آن را در اوایل انقلاب و در کودتاهای مختلف به یاد داریم.

وی اضافه کرد: در جنگ تحمیلی هم دیدیم که ملت ایران علی‌رغم حجم ناجوانمردانه فشارها به ملت ایران اما باز ملت مقاوم ما  در این جنگ پیروز شدن د وافتخاری بزرگ را در کارنامه انقلاب بر جای گذاشتند.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: این انقلاب هیچ وابستگی به نظام های استعماری دنیا نداشته در حالی که قبل از انقلاب رژیمی حکومت می کرد که مورد تأیید این دو اردوگاه قدرت جهانی بود و روابط راهبردی و سیاسی با رژیم شاه داشتند و آن را بعنوان جزیره ثبات برای خودشان به حساب می آوردند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام خاطرنشان کرد: چنین انقلابی با چنین ویژگی‌هایی رشد کرد اما عامل پیروزی و رشد انقلاب و خنثی کننده توطئه‌ها که بسیار مهم و اساسی است و باید به آن توجه ویژه داشته باشیم یکی رهبری و دیگری مردم بود.

لطفی تصریح کرد: خداباوری و ایمان به غیب در امام خمینی (ره) آنگونه متبلور شده بود که مردم براساس فطرت پاک خود به حضرت امام لبیک گفتند.

وی گفت: اما در بدو ورود به چهلمین سال انقلاب تحریم‌ها بسیار شدید شد و فشارها به ملت ایران بیشتر شد، اما از طرف دیگر شاهد ترقی و پیشرفت روز افزون این انقلاب هستیم.

امام جمعه ایلام یادآور شد: دشمن در ای مدت از عمر باشکوه انقلاب اسلامی دست از دسیسه و عناد و خباثت برنمی دارد و با ایجاد توطئه، فتنه و کودتا درصدد ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی هستند، اما هر بار از دفعات قبل با شکست مفتضاحانه رو به رو می شوند.

 نماینده ولی فقیه در استان ایلام اذعان داشت: عده‌ای هم که به دنبال تطهیر سران فتنه بودند شما ببینید که در سال 88 چه کارها که نکردند و آن همه خسارات و ضربه ها و هتک حرمت ها را علیه مقدسات برپا کردند و این را نیز باید گفت که اکثر تحریم‌های کنونی نیز حاصل همان فتنه سال 88 است.

 دستگاه قضا با سران فتنه 88 و 96 با قاطعیت برخورد کند

 لطفی با بیان اینکه اگر دادگاه محاکمه سران فتنه که مورد رأفت نظام قرار گرفته اند، برگزار شود جرم آنان کمتر از اعدام نیست، افزود: دستگاه قضایی باید با سران فتنه 88 و 96 با قاطعیت برخورد کند.

وی در ادامه با بیان اینکه دست هایی در کار است تا دستگاه قضا و سپاه پاسداران را مورد حمله قرار دهند، گفت: متاسفانه دستگاه ها و نهادهای انقلابی همیشه مورد آماج حملات قرار می گیرند و این از عملکرد درست و صحیح آنان است.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار