سخنگوی وزارت خارجه ایران:

شکست «داعش» آمریکا را به راه‌اندازی جنگ جدید در منطقه سوق می‌دهد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران گفت: احتمال دارد شرایط به وجود آمده بعد از شکست داعش، آمریکا را به ایجاد جنگ جدید در منطقه سوق دهد.
کد خبر: ۲۷۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷ - 06February 2018

رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به محور مقاومت لحظه شماری می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری «یونیوز» اظهار داشت: نگرانی و ناامیدی‌ای که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بعد از شکست داعش دچار آن شده است، امکان دارد به شعله‌ور شدن دوباره آتش جنگ منجر شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه به حضور نیروهای آمریکایی در سوریه اشاره کرد و گفت: اظهارات برخی از مقامات آمریکایی نشان می‌دهد که آن‌ها به دنبال ادامه حضور خود در سوریه هستند و برای اجرای نقشه‌های خود به این کشور آمده‌اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: این دخالت ترکیه امنیت نسبی موجود در سوریه را تهدید می‌کند و منجر به شروع جنگ داخلی می‌شود.

قاسمی در مورد تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به محور مقاومت نیز تأکید کرد: این رژیم اگر نقشه موفقی که اهدافش را محقق کند، داشته باشد، لحظه‌ای در آغاز جنگ علیه مقاومت و کشورهای منطقه تردید نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت کشور ایران از انعقاد قراردادهای تسلیحاتی با آمریکا در منطقه انتقاد کرد و گفت: عربستان به دلایل واهی دلارهای نفتی خود را برای خرید تجهیزات نظامی صرف می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا اواخر اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در اولین سفر خارجی خود به عربستان بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، توانست قراردادهای اقتصادی و نظامی به ارزش نزدیک به نیم تریلیون با عربستان منعقد کند.

قاسمی به شرایط انسانی اسفناک در یمن اشاره کرد و از تداوم کشتار زنان و کودکان یمنی در سایه سکوت مستمر مجامع بین‌المللی جامعه جهانی انتقاد کرد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار