سردار رضایی:

ترددهای غیرمجاز به آب‌های سرزمینی ایران کاهش یافت

فرمانده مرزبانی ناجا از تقویت ناوگان شناوری دریابانی در برنامه ششم توسعه و کاهش محسوس ترددهای غیرمجاز به سمت آب‌های سرزمینی ایران نسبت به گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۷۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶ - 06February 2018

ترددهای غیرمجاز به آب‌های سرزمینی ایران کاهش یافتبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا عصر امروز در حاشیه سفر به جزیره قشم، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه فجر اظهار داشت: ما زیاده‌خواهی‌ها و منعفت‌طلبی‌های بیگانگان در آب‌های خلیج فارس را از نظر حقوقی و پروتکل‌های این منطقه رد شده می‌دانیم کما اینکه سایر کشورهای این منطقه نیز این دیدگاه را دارند.

وی با بیان اینکه حضور فیزیکی و تجهیزاتی و ناوگانی کشورهای بیگانه در منطقه هیچ‌گاه نمی‌تواند به افزایش امنیت منطقه کمک کند، افزود: این درست نیست که برخی‌ها فکر کنند با اداوت جنگی و ناو و ناوگروه و شناورهای جنگی‌ می‌توان صلح را در منطقه پایدار کرد، بلکه ما می‌گوییم این کشورهای منطقه هستند که باید منادی صلح پایدار باشند.

فرمانده مرزبانی با بیان اینکه حضور نامشروع بدون شک با چالش‌ها و مضراتی برای همه روبرو است، ادامه داد: ما از مجامع بین‌الملی خواسته و می‌خواهیم که طبق قوانین موجود، زمینه تداوم حضور بیگانگان در آب‌های خیلج فارس را از بین ببرند.

رضایی به رایزنی‌ها و مذاکراتی در این باره به که گفته وی با گارد کشورهای همسایه از جمله قطر، امارات و عمان شده است، اشاره و یادآور شد: ملت‌های حوزه خلیج فارس دارای ارتباطی تاریخی هستند و از یک جغرافیای انسانی و اجتماعی و دینی برخوردارند.

به گفته وی، جنگ خونین یمن و سایر اتفاقات اینچنینی در منطقه نتیجه نفاق‌ها و اختلافاتی است که در دل مردم منطقه توسط کشورهای بیگانه کاشته شده است.

رضایی با اشاره به افزایش 99 درصدی کشفیات در هرمزگان در سال‌ جاری نسبت به مدت مشابه، از تقویت سیستم‌های ناوبری و ناوگان شناوری دریابانی و مرزبانی هرمزگان خبر داد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها