حسن‌بیگی در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

نارضایتی از نحوه برگزاری مناسک حج عاملی برای اتحاد مسلمانان علیه آل سعود

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی‌کفایتی آل سعود در برگزاری مناسک حج گفت: عملکرد عربستان در سال‌های اخیر باعث به خطر افتادن جان بسیاری از مسلمانان شده است و همین موضوع نارضایتی سایر کشورهای اسلامی را در بر داشته که این امر منجر به اتحاد مسلمانان علیه این حکومت خواهد شد.
کد خبر: ۲۷۷۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰ - 07February 2018

نارضایتی از نحوه برگزاری مناسک حج عاملی برای اتحاد مسلمانان علیه آل سعود«ابوالفضل حسن بیگی» عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به عدم مسولیت‌پذیری سعودی‌ها و بی‌توجهی آن‌ها نسبت به تامین امنیت مسلمانان در مناسک حج اظهار داشت: درخواست کشور قطر برای خارج شدن مدیریت حرمین شریفین از دست عربستان و بین‌المللی شدن این امر مهم، خواسته‌ای کاملا منطقی است و قبل از قطر، این درخواست توسط کشور ما اعلام شده بود.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه عملکرد آل سعود در سال‌های اخیر در جهت تامین امنیت زائران خانه خدا، نشان از ضعف و ناکار آمدی سعودی ها دارد، افزود: کشوری که مردم مسلمان یمن را با حمایت های همه جانبه آمریکایی‌ها قتل عام می‌کند، صلاحیت اداره اماکن مقدس جهان اسلام را ندارد.

حسن‌بیگی نارضایتی کشورهای اسلامی در برگزاری مناسک حج را عاملی برای اتحاد مسلمانان علیه آل سعود دانست و خاطرنشان کرد: اداره کردن مراسم حج موضوعی نیست که مربوط به حکومت عربستان باشد؛ چرا که متعلق به جهان اسلام است؛ لذا باید از حیطه آل سعود خارج شود و در سطح بین المللی توسط کشورهای اسلامی درباره آن تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه آل سعود در مقابل درخواست کشور قطر برای بین المللی شدن امور حج، ساکت نخواهد نشست، گفت: عربستان بر سر این موضوع با کشورهای اسلامی مذاکره منطقی نخواهد کرد و برای منصرف کردن قطر از این پیشنهاد، با دلارهای آمریکایی وارد عمل خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بین المللی شدن مدیریت مناسک حج از سوی جهان اسلام در حال پیگیری و در حال تبدیل شدن به مطالبه عمومی مسلمانان است، تصریح کرد: قطر نباید از موضع خود کوتاه بیاید و با همراهی و حمایت‌های ایران و سایر کشورهای اسلامی این امر محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار