روزشمار انقلاب/ در ۱۸ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ صورت گرفت؛

راهپیمایی و تجمع مردم یزد در مسجد جامع این شهر

آیت‌الله «سید روح‌الله خاتمی» با انتشار اعلامیه‌ای از مردم دعوت کرد تا در روز ۱۸ بهمن‌ماه به حمایت از دولت موقت بازرگان در سطح شهر راهپیمایی کرده و در مسجد جامع این شهر تجمع کنند.
کد خبر: ۲۷۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ - 07February 2018

راهپیمایی و تجمع مردم یزد در مسجد جامع این شهر

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، انقلاب اسلامى در ایران به‌خاطر ویژگى‌هایش همواره مى‌تواند در معرض تحریف قرار بگیرد.

اگر تجربه مقابله با نظام حاکم بر جهان به‌عنوان تجربه‌اى که امکان موفقیت دارد در یاد‌ها زنده و جاودان بماند، الگوى راه‌گشاى مستضعفین و مظلومین در جاى جاى تاریخ براى استیفاى حقوق‌شان خواهد شد.

انقلاب اسلامى در ایران حدیث مردمى بود که با دست خالى و دلى مطمئن و سرشار از امید، دل در گرو اخلاص ابرمردى بستند که جز از خدا از هیچ کس واهمه نداشت و جز از ذات حق از هیچ نیروى دیگرى مدد نمى‌جست.

این ترکیب مقدس معجزه بزرگ قرن را آفرید که دشمن با تلخى از آن به عنوان زلزله‌اى ویران‌گر یاد کرد. این حقیقت اراده مردمی است تحت رهبرى، یک رهبر مردمى و متکى به نیروى لایزال الهى از هر قدرتى بالاتر است و توان شکست جبارترین حکومت‌ها را دارد. در ادامه مروری داریم بر حوادثی که ۱۸ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ در یزد اتفاق افتاد.

در روز پنج‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۱۳۵۷ آیت‌الله «سید روح‌الله خاتمی» با انتشار اعلامیه‌ای از مردم دعوت کرد که در این روز در حمایت از دولت موقت بازرگان به سطح شهر آمده و راهپیمایی کنند و نهایتا در مسجد جامع این شهر تجمع کنند.

دانشجویان و کارکنان دانشکده صنعتی یزد طی اطلاعیه‌ای از نخست وزیری مهندس بازرگان پشتیبانی و خواهان برکناری دولت غیرقانونی بختیار شدند.

کارکنان اداره‌کل ارشاد ملی استان نیز با انتشار اعلامیه‌ای ضمن محکوم ساختن دولت غیرقانونی بختیار، پشتیبانی خود را از بازرگان و نخست وزیری موقت وی در انقلاب اسلامی اعلام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار