امیر حاتمی:

ارتش از حضور 60 هزار مستشار خارجی در کشور راضی نبود

وزیر دفاع گفت: پیش از انقلاب، 60 هزار مستشار خارجی در راس نیروهای مسلح ما قرار داشتند و از این رو ارتش همگام با مردم به دنبال استقلال بود.
کد خبر: ۲۷۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ - 07February 2018

ارتش از حضور 60 هزار مستشار خارجی در کشور راضی نبودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نهمین کنگره دندانپزشکی نیروهای مسلح که در هتل المپیک برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی تجلی نور و نمود غلبه بر ظلم و خودکامگی بود و دهه فجر یادآور ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های ملت ایران است که بر اساس دین‌مداری و معنویت انقلاب خود را در دنیای مادی‌گرا به سرانجام رساندند.

وی افزود: مردم ایران در سال 57 با اتحاد اقشار مختلف جامعه، یک صدا استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را فریاد زدند و انقلاب انعکاس یک خواست طولانی بود که مدت‌ها سرکوب شده بود، اما ملت ایران بالاخره توانست با تلاش و ایثارگری بر سرنوشت خودش مسلط شود.

امیر حاتمی بیان کرد: در شأن ملت ایران نبود که 60 هزار مستشار خارجی در راس نیروهای مسلح ما قرار گیرند و به جای ما تصمیم بگیرند. لذا ارتش نیز همگام با مردم در طلب استقلال بود.

وی با بیان اینکه استقلال الزاماتی دارد، گفت: از الزامات استقلال این است که در تمامی زمینه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و دفاعی استقلال داشته باشیم. امروز به میزان قابل توجهی از استقلال رسیده‌ایم؛ به طوری که در حوزه دفاع با تمامی محدودیت‌ها و تهدیدات‌ نیازهای خود را تامین می‌کنیم. امروز نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و هوافضا خودکفا هستند و نیازهایشان را خودشان تامین می‌کنند.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ما به درجه‌ای از توانمندی رسیده‌اند که قادرند ایده‌ها را به سرعت به محصول تبدیل کنند و در اختیار نیروهای عملیاتی قرار دهند و خدا را شاکریم در منطقه‌ای که مملو از ناامنی است، ملت ایران با اقتدار دفاعی و توان نیروهای مسلح در امنیت زندگی می‌کنند.

امیر حاتمی عنوان کرد: امروز توان ارتقا و تولید محصولات مورد نیاز در نیروهای مسلح وجود دارد و به همین دلیل می‌توان گفت که امنیت امروز محصول خودکفایی در حوزه دفاعی است.

وی خاطرنشان کرد: ملت ما به نیروهای مسلح اعتماد دارند و با تکیه بر نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و... در جامعه حضور یافته و نقش آفرینی می‌کنند. ملت ایران مسیری طولانی برای رسیدن به این مرحله از اقتدار طی کرده است. مسیر رشد و بالندگی ادامه خواهد داشت و قطعاً آینده روشن و درخشان‌تری در پیش خواهیم داشت.

وزیر دفاع تصریح کرد: ملت ایران همواره در طول تاریخ در تولید علم مشارکت گسترده داشته و امروز نیز مشارکت بسیار خوبی را در تولید علم جهانی داریم و نقش موثری در حوزه علمی دنیا داریم.

امیر حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیش از 500 میلیارد تومان هزینه صرف حوزه بهداشت، درمان و خدمات پزشکی نیروهای مسلح شده است. ما بیش از 2 هزار مجموعه درمانی در نیروهای مسلح داریم که در 150 رشته تخصصی به نیروهای مسلح خدمات می‌دهند.

وی با بیان اینکه باید بیش از گذشته به مسئله پیشگیری توجه کرد، افزود: ارائه خدمات پزشکی بخشی از وظیفه ماست، اما وظیفه بالاتر ما این است که در این حوزه پیشگیری کنیم و از این طریق کمتر در معرض آسیب‌دیدگی قرار بگیریم.

امیر حاتمی با تقدیر از تلاش‌های بخش دندانپزشکی وزارت دفاع گفت: دندانپزشکی وزارت دفاع کار ارزشمندی را در حوزه پیشگیری انجام داده و برای پیشگیری در یک اقدام فراگیر مراقبت‌های اولیه بهداشت دندان و دهان را به نوجوانان آموزش داده است.

وی افزود: برگزاری کنگره دندانپزشکی در راستای تبادل علم، هم‌افزایی، ارتقای توان و افزایش علم است و نیروهای مسلح قدردان عزیزان و زحمتکشان این حوزه هستند.

وزیر دفاع در پایان با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی در نیروهای مسلح بدون سقف است، گفت: ارئه خدمات پزشکی به نیروهای مسلح باید خالصانه، بدون منت و مشتاقانه باشد و این حداقل کاری است که می‌توانیم برای کسانی که جانشان را برای دفاع از کشور در طبق اخلاص می‌گذارند، انجام دهیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار