سردار کارگر در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

احداث نمایشگاه دائمی کتاب در مراکز فرهنگی دفاع مقدس استان‌ها/ افزایش تعداد زائران راهیان نور نسبت به سال‌های گذشته

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از احداث نمایشگاه دائمی کتاب در مراکز فرهنگی دفاع مقدس استان‌ها خبر داد.
کد خبر: ۲۷۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ - 07February 2018

احداث نمایشگاه دائمی کتاب در مراکز فرهنگی هر استان/ افزایش زائران راهیان نور در ایام نوروز نسبت به سال‌های گذشتهسردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، از احداث نمایشگاه دائمی کتاب در مراکز فرهنگی استان‌ها خبر داد و اظهار داشت: پیش از این پنج مرکز فرهنگی دفاع مقدس در شهر‌های تهران، خرمشهر، همدان، کرمان و گیلان غرب داشتیم که مورد استقبال علاقه‌مندان قرار می‌گرفت. در تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال جاری با حضور رییس جمهور و سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ۱۰ مرکز فرهنگی در ۱۰ استان کشور به طور همزمان رونمایی شد.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی متنوعی را در این مراکز فرهنگی اجرا خواهیم کرد. این مراکز در ایام نوروز میزبان علاقه‌مندان خواهند بود. در هر یک از مراکز فرهنگی سالن اجتماعات طراحی شده است که هیات یگان‌های زمان جنگ و جلسات پیشکوستان می‌تواند در آنجا برگزار شود. به گونه‌ای می‌توان گفت که مراکز فرهنگی پاتوق رزمندگان و خانواده شهداست، تا مردم با حضور در این مراکز، فرهنگ ایثار و شهادت را از نزدیک لمس کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: فاز‌های ناقص مراکز فرهنگی تازه‌تاسیس تا سوم خرداد و برخی نیز تا هفته دفاع مقدس سال ۹۷ تکمیل می‌شوند.

سردار کارگر با بیان اینکه جذب جوانان در این مراکز فرهنگی در دستور کار ما قرار دارد، گفت: هدف ما جذب جوانان در مراکز فرهنگی و راهیان نور جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. چه بسا که ۷۰ درصد زائران راهیان نور از گروه سنی ۱۵ تا ۳۰ سال هستند که جنگ و انقلاب را ندیده‌اند.

وی عنوان کرد: هیچ محدودیتی در بازدید از مناطق عملیاتی راهیان نور و مراکز فرهنگی نداریم. برای آنجا درب هم نگذاشتیم، تا در طول شبانه‌روز و برای تمام اقشار و ادیان بازدید میسر باشد. جهت ورود به این مراکز نیز مساله حجاب را مطرح نکردیم؛ زیرا معتقدیم ما باید بر روی این افراد تاثیر بگذاریم و آن‌ها را جذب کنیم. خروجی افراد از این مراکز برایمان مهم است. علاقه‌مندان در طول ساعات شبانه روز می‌توانند از ادوات جنگی که در محوطه مراکز فرهنگی قرار داده شده‌، بازدید کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص اردو‌های راهیان نور در ایام نوروز گفت: پیش بینی کردیم که سال جاری بیش از سال‌های گذشته در مناطق عملیاتی زائر داشته باشیم. زیرساخت‌ها، تسهیلات، جاده‌ها و یادمان‌ها به نسبت سال گذشته وضعیت بهتری دارند. در برخی یادمان‌ها امکانات اسکان شبانه نیز مهیاست.

سردار کارگر تصریح کرد: در ایام نوروز اقشار مختلف مردم از سراسر کشور برای بازدید از مناطق عملیاتی به جنوب می‌آیند که ۳۵ تا ۴۰ درصد از این زائران با ماشین‌های شخصی به مناطق سفر می‌کنند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار