مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی:

جهانی شدن انقلاب اسلامی نشأت گرفته از جهاد اکبر حضرت امام (ره) بود

مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه تزکیه نفس و جهاد اکبر حضرت امام (ره) بود و باعث شد شخصیت اثرگذار ایشان انقلابی را پایه گذاری کند که حرکت‌های آزادی خواهانه دنیا از آن الهام بگیرند.
کد خبر: ۲۷۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ - 07February 2018

جهانی شدن انقلاب اسلامی نشأت گرفته از جهاد اکبر حضرت امام(ره) بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، همزمان با ایام الله دهه فجر و در آستانه سالگرد عملیات «والفجر 8»، محفل انس فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس لشکر 5 نصر و لشکر ویژه شهدا امروز در مجتمع بیت الجواد مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام «محمدعلی موحدی محصل» مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی و از پیشکسوتان دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار داشت: امروز عزت و افتخاری که نصیب جمهوری اسلامی شده و ما امروز در سی‌و‌نهمین فجر پیروزی آن هستیم به برکت جهاد و مجاهدت مردان خدا در دوران انقلاب و دفاع مقدس بوده و این وعده خداوند است که محقق شده است.

وی افزود: به استناد آیات قرآن کریم، این جهاد برای مردم سختی به همراه خواهد داشت، اما در عمق و باطن آن ارزش والایی نهفته است که قابل مقایسه با هیچ چیز نیست. باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر به سفارش خداوند متعال و  معصومین جهاد کردید خداوند لباس عزت را به تن شما می‌پوشاند و اگر اهل جهاد نبودید ذلیل و خوار خواهید شد.

موحدی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس جمعی وقتی نام جبهه و جنگ را می­‌شنیدند تنشان می­‌لرزید برخی هم به جبهه می­ آمدند، اما حاضر نبودند در خط مقدم با دشمن روبرو شوند اما شما که امروز در جرگه پیشکسوتان جهاد و شهادت هستید ایستادید و پایداری کردید و شوکت و عظمت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردید.

مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی با اشاره به ضرورت خودسازی و داشتن خُلق خوش در محیط خانواده تصریح کرد: شما به واسطه جهاد اصغر به پیروزی­‌‌هایی در عالم دست پیدا کردید که اگر در جهاد اکبر نیز بتوانید بر نفس پیروز شوید خداوند حکمت را به شما ارزانی می کند. حکمت چیزی است که پروردگار به اولیاء الهی می­‌دهد و کلید همه معارف و رسیدن به ملکوت عالم است.

وی در پایان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه تزکیه نفس و جهاد اکبر حضرت امام (ره) بود و باعث شد شخصیت اثرگذار ایشان انقلابی را پایه گذاری کند که حرکت ­های آزادی خواهانه دنیا از آن الهام بگیرند.

در ابتدای این نشست سردار «سید مجید مصباحی» از فرماندهان اطلاعات عملیات لشکر 21 امام رضا (ع) ضمن بازخوانی عملیات «والفجر 8 » اظهار داشت: ما در جنگ فرازهایی داشتیم که بعد از گذشت سه دهه از پایان جنگ هنوز در ذهن ما مانده است.

مصباحی گفت: عملیات «فتح المبین» یکی از این فرازها است که هرگاه از این عملیات صحبت می­‌شود از آن با غرور یاد می‌کنیم. عملیات ­هایی همچون «بیت المقدس»، «والفجر 8» نیز از فرازهای دفاع مقدس هستند.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به عملیات «کربلای 5» و تغییر معادلات جهانی بواسطه پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات تأکید کرد: در سایه ایستادگی و مقاومت مردم ایران اسلامی دنیا در برابر ما تسلیم شد. امروز هم اگر می­خواهیم دنیا در برابر خواسته­ های جمهوری اسلامی تسلیم شود و از طرفی سرمشق آیندگان باشد باید مقاومت و پایداری را در تمامی عرصه‌ها سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها