انقلاب اسلامی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست

انجمن راویان فتح رضوی با صدور بیانیه‌ای انقلاب اسلامی را حرکتی برگرفته از نهضت عاشورا دانست که به مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی محدود نشده است.
کد خبر: ۲۷۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ - 10February 2018

انقلاب اسلامی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست/// دهه فجر///به گزارش دفاع پرس از مشهد، به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، انجمن راویان فتح رضوی با صدور بیانیه­‌ای ضمن تبریک طلیعه سی­ و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای حضور راویان این انجمن در راهپیمایی 22 بهمن اعلام آمادگی کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

«والفجرِ و لَیالٍ عَشْر»

دهه مبارک فجر، تجلی شکوه‌مند حماسه و سرافرازی ملتی است که در عصر اسارت انسان و در روزگار قحطی انسانیت، با انقلاب اسلامی خویش، صفحه‌ای زریّن را در تاریخ حیات آدمی گشود و صلای خداخواهی، معنویت، آزادی و استقلال را در گوش جان جهانیان طنین‌انداز کرد.

سالها از پی هم می‌گذشت و در صحنه ساكت زندگيمان صدايی نبود مگر تكبير شهادت شهيدان. تا آنكه نور رحمت يزدان بار ديگر بر صفحه سرزمينمان باريدن گرفت. رسولي آمد از سلاله محمد (ص)، تبر ابراهيم (ع) بر دوش، خشم موسی (ع) در سر، مهر عيسی (ع) در قلب، تقوای علی (ع) در دل و كتاب خدا در دستش بود. همچون آيتی بود از خدا، پرتابش، قلبی بود پرطپش، پايی بود پرتلاش، راهش راه خدا بود و نامش «روح خدا».

ابرمردی که هماره دم مسیحایی‌اش، جان‌بخش جان‌های حقیقت‌جوست و هنوز پس از گذشت سال‌ها از رحلت ملکوتی‌اش، نامش بر پایه‌های ستم استکبار لرزه می‌افکند و یادش، در دل‌های مستضعفان و آزادگان زمین، امید می‌آفریند و انگشت اشارت او، به آیندگان امتداد راه را نشان می‌دهد.

فرزندان دلير حسين (ع) و اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا (ع)، به لبیک علمدار نهضت حسینی، بپا خاستند و چونان رودی خروشان از هر سوی بهم پيوستند. اما يزيديان را تاب تماشايشان نبود. به رگبارشان بستند و از جوی خونشان بستر زمين بياراستند. مجاهدانمان شهيد شدند، کوچه‌های موطن‌مان، جویبار خون شد، جوانان‌مان راهی شکنجه‌گاه‌های دژخیمان رژیم شدند و اماممان تبعيد شد.

ناگاه در ظلمت اين شب ديرپا نوری در دل‌ها تابيدن گرفت و دل سياه شب به خنجر سپيدی شكافت. صدايي آشنا از دورها صلای اذان در داد و بانگ رهايی را در گوش خفتگان ستمديده نجوا كرد. در فريادش ابهت گفتار رسولان و صلابت آوای امامان بود.

خمينی، عصاره انسانيت معاصر، گمشده قرن حاضر، انسان كامل، قيامی ديگر را بر مستضعفين زمين برخواند تا در صحنه عاشورايی خونين، ديگر بار پوزه ظالمانه زمانه را بر خاک مالند. پنداری كه در سال‌های تبعيد نزد حسين (ع) درس قيام آموخته است.

صدای أذان بلال زمان، از مأذنه‌های خاموش شهر برخاست و نوای بیداری را در گوش همه خفتگان نواخت. او آمد و با دست‌های گرمش، راه دریا را نشان داد و سد راه جاری شدن را برداشت. آری، او آمد و پیراهن زرّین آزادی را بر قامت افراشته تک تک لاله‌ها پوشاند. او آمد و عاشورایی دیگر برپا کرد و حسین زمان خود شد. او آمد و خون بهای سنگین لاله‌های پر پر را، از شیطان‌ها گرفت و نهال خونین انقلاب را در دل فرزندان وطن کاشت و این چنین بود که گل انقلاب از دست‌های مهربان امام وطن شکوفه داد و عطر افشانی کرد.

این روزها بوی خوش بهار آغشته به عطر معطر آزادی از راه می‌رسد و تقویم تاریخ یک بار دیگر برگ زرینی را به خود می‌افزاید و انقلاب شکوهمند اسلامی ما سی و نهمین سالگرد پیروزی خود را جشن می‌گیرد؛ انقلابی که صفحه‌ای زرین را در تاریخ حیات انسان‌های به خواب ‌رفته گشود و صلای دین‌داری، عدالت‌خواهی، استقلال‌طلبی و آزادگی را در گوش جان خفتگان طنین‌انداز کرد.

و امروز در طلیعه سی و نهمین سالگرد پیروزی نور بر تاریکی و انقلاب فجر، همراه با راست‌قامتان وطن، صدای الله اکبر را از جای جای جهان از آمریکای لاتین تا آفریقا و خاورمیانه می‌شنویم. جهان صدای انقلاب را امروز در عکس‌های یادگاری نقطه‌ی صفر مرزی اسرائیل و دست نوشته‌های جوانان حق طلب فلسطینی می‌شنود و پایمردی عاشقان خمینی یمن را در زیر بمب‌باران ارتجاع عربی - صهونیستی.

دنیای استکبار «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ » را تنها در برگ‌های تاریخ دهه 60 و جنگ تحمیلی پیدا نمی‌کنند. نابودی شجره‌ی خبیثه‌ و جرثومه‌ فسادِ مولود نامشمروع غرب و ارتجاع عرب منطقه، معنای «تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم» را دوباره به رخ دنیا کشید تا نشان دهند نهضتی که حیات گرفته از عاشورا باشد، مرزهای انقلابش دیگر محدود به جغرافیایی به نام ایران نیست.

امروز ایران اسلامی، صدور انقلابش تنها با آزادی‌خواهی و حمایت از ملت‌های آزادیبخش نیست. صدور فرهنگ انقلاب بسط پیدا کرده در طنین غرورآفرین سرود جمهوری اسلامی در میدان‌های مختلف علمی و اقتصادی و ورزشی. صدور انقلاب را در سال‌ها چانه زنی قدرت‌های پوشالی دنیا در پای میز مذاکرات هسته‌ای به ملت‌های ستم‌دیده نشان دادیم و پرچم انقلاب را سوار بر موشک‌های قاره‌پیما به کل دنیا نشان دادیم.

آري، این انقلاب با تأسی از نهضت عاشورا و به زعامت مرجعی عالی‌قدر و امامی راهبر و پیشوایی مقتدر، حضرت آیت‌الله خانه‌ای به برکت مجاهدت رزمندگان غیور و خون پاک شهیدان و علمِ و عملِ و هنرِ متعهد نخبگان و فرهیختگان، در سی و نهمین سالگرد پیروزی خود، در سایه‌ی ولایت و وحدت گروه‌ها و اقوام و مذاهب مختلف، همراه با تمام آزادیخواهان جهان، جشن عزت و اقتدار گرفته و در سالروز 22 بهمن، باری دیگر با ندایی وحدت‌آفرین و دست‌های گره کرده، صدای انقلاب را به کل دنیا مخابره خواهند کرد و فریاد خواهند زد که «ما پاسدار خون شهيدانيم. رسالت خون شهيدان بر دوشمان، راه پيروز انقلاب در پيشمان، می‌رویم تا خط امام بماند.»

انجمن راویان فتح رضوی نیز به عنوان قطره‌­ای از اقیانوس بی کران امت بپا خاسته اسلامی ایران، با تأسی از مقتدای خویش حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌­ای به پاس سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی و دهه فرخنده فجر، مشتاقانه همگام با مردم با حضوری منسجم و مؤثر در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده و بار دیگر به مستکبرین عالم و سرسپردگان داخلی آنان اعلام می‌کنیم که بر حراست و صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن تا پای جان ایستاده و دشمنان بی هویت و سرگردان این انقلاب الهی را به خاک مذلت خواهیم نشاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار