برادر شهید سجادی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ماجرای واسطه قرار دادن شهید سید اسدالله و شفا گرفتن رزمنده مدافع حرم

برادر شهید مدافع حرم گفت: برادرم جزء اولین نفرات تیپ فاطمیون بود که به حلب می‌رود. همرزمان او نقل می‌کنند که هنگام عملیات درحالیکه فاصله ما با دشمن بسیار کم بود، شهید اسدالله برای تضعیف روحیه دشمن با شجاعت فریاد می‌زد: «یا علی»، «لبیک یا زینب»، «لبیک یا حسین». زمانیکه به وی تذکر داده می‌شود که سکوت کند، پاسخ می‌دهد: تیر دشمن به قلب ما نخواهد خورد، چرا که محبت اهل بیت در آن است.
کد خبر: ۲۷۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ - 25March 2018

ذکر یا علی عبادت است/ با فریاد یا علی به شهادت رسید«سید جمال الدین سجادی» برادر شهید مدافع حرم «سید اسدالله سجادی» در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دفاع پرس، با اشاره به خصوصیات اخلاقی برادر خود اظهار داشت: بارزترین خصوصیات برادرم، شجاعت و کلام نافذ ایشان بود. وی متولد ۱۳۵۴ در نجف اشرف بود و قبل از انقلاب به همراه خانواده به ایران مهاجرت می‌کنند.
وی افزود: برادرم ارادت ویژه‌ای به مولای متقیان امام علی (ع) داشت و معتقد بود: ذکر یا علی عبادت است. شهید علاوه بر آن‌که خود در تکرار این ذکر مداومت می‌کرد، دیگران را نیز دعوت می‌نمود.

سجادی در خصوص حضور برادر خود در جبهه بیان کرد: هرچند برادرم در نخستین مرتبه اعزام به سوریه به شهادت می‌رسد؛ اما در کارنامه فعالیت‌های خود در صحنه جهاد نقاط مختلف حضور پررنگی دارد. برای مثال سال‌های بسیاری از عمر خود را در مبارزه با تروریست‌های طالبان در افغانستان گذرانده است.

وی ادامه داد: شهید سجادی همیشه می‌گفت: تا زمانی‌که ما زنده هستیم، اجازه نمی‌دهیم که داعش و تروریست‌های تکفیری به حرم حضرت زینب (س) برسند و عاشورا تکرار شود. این عقیده در خانواده ما باور شده بود. به نحوی‌که پیش از اعزام شهید اسدالله، فرزند ۱۸ ساله او برای دفاع از حریم اهل بیت به سوریه رفته بود.

برادر شهید مدافع حرم گفت: برادرم جزء اولین نفرات تیپ فاطمیون بود که به حلب می‌رود. همرزمان او نقل می‌کنند: هنگام عملیات درحالی‌که فاصله ما با دشمن بسیار کم بود، شهید اسدالله برای تضعیف روحیه دشمن با شجاعت فریاد می‌زد: یا علی، «لبیک یا زینب»، «لبیک یا حسین». زمانی‌که به وی تذکر داده می‌شود که سکوت کند، پاسخ می‌دهد: تیر دشمن به قلب ما نخواهد خورد، چرا که محبت اهل بیت (ع) در آن است.

سجادی ادامه داد: شب عاشورا سال ۱۳۹۲ بود که دشمن با «آر پی جی» سنگری را که برادرم داخل آن بود، نشانه می‌گیرد و وی با فریاد یا علی به آرزوی دیرینه خود می‌رسد.

برادر شهید توضیح داد: یک ماه پس از شهادت شهید به ما خبر شهادت را دادند. شهید سجادی اولین شهید مدافع حرم تیپ فاطمیون بود که برای او مراسم علنی برگزار شد و پس از مراسمی با شکوه وی را در بهشت رضا به خاک سپردند.

سجادی با بیان خاطره‌ای تصریح کرد: یکی از رزمندگان مدافع حرم در عملیاتی قطع نخاع می‌شود. صبح روز تشییع پیکر مطهر شهید سجادی، پدر این رزمنده، سید اسدالله را واسطه قرار می‌دهد تا فرزند او شفا پیدا کند. همان روز و در مراسم تشییع اطلاع دادند، وی شفا یافته و پای خود را حرکت داده است. درصورتی‌که پیش از آن دست و پای ایشان هیچ حرکتی نداشت. امروز شاهد بهبودی کامل این رزمنده هستیم.

وی ادامه داد: خانواده ما تا کنون شش شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است. ما اعتقاد داریم که شهید زنده و در تمام لحظات زندگی همراه ما است. به همین علت هیچ‌گاه فقدان برادرم را احساس نکردم. وی در موضوعات بسیاری ما را یاری می‌کند. نقش شهید در ازدواج من یکی از مصادیق این سخن است.

برادر شهید مدافع حرم در پایان افزود: شهدا به هدفی که می‌خواستند، رسیدند. حال نوبت ما است که انتخاب کنیم، زینبی بمانیم و یا سکوت کنیم؟!

انتهای خبر/ 711

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار