پدر شهید «محمدحسن خلیلی» در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

انقلاب اسلامی شجره طیبه‌ای که احتیاج به آبیاری با خون شهدا دارد/ دل‌نوشته شهید خلیلی و نجوایش با امام زمان (عج)

پدر شهید مدافع حرم با اشاره به وعده الهی «ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ» گفت: شهدا خدا را اطاعت کردند، خدا هم اجابت‌شان نمود.
کد خبر: ۲۷۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ - 13February 2018

«رمضان‌علی خلیلی» پدر شهید مدافع حرم «محمدحسن خلیلی» (رسول) در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دفاع پرس، با اشاره به ولایت‌پذیری فرزند خود اظهار داشت: رسول در سه مرحله از ولایت دفاع کرد. یک مرتبه زمانی‌که ۱۱ سال بیشتر نداشت و در مقابل دبیر خود از مقام معظم رهبری دفاع کرد. مرتبه دیگر زمان حضور در فتنه سال ۱۳۸۸ و مرتبه سوم با هجرت از وطن برای دفاع از قلب ولایت یعنی حرم حضرت زینب (س).

پدر شهید مدافع ادامه داد: یکی از دوستان انتقاد می‌کرد که شما وقتی خودت پنج سال سابقه حضور در جبهه داشتید، دین‌  خود را به انقلاب ادا کرده‌اید. چرا به فرزندتان اجازه می دهید به سوریه برود؟ من پاسخ دادم، در دوران دفاع مقدس وظیفه ما مقابله با بعثی‌ها بود و حال وظیفه فرزندان ما مقابله با تکفیری‌هاست. ما برای دفاع مرزی قایل نیستیم و هرکجا اسلام و ولایت در خطر باشد، ما وظیفه داریم، دفاع کنیم.

انقلاب اسلامی شجره طیبه‌ای که احتیاج به آبیاری با خون شهدا دارد/ دل‌نوشته شهید خلیلی و نجوایش با امام زمان (عج)

پدر شهید خلیلی در خصوص وظیفه همگانی در قبال زنده نگه داشتن یاد شهدا تصریح کرد: امام فرمودند «یک عمر در جستجوی کسب علم و اخلاق رفتید، یک مرتبه هم سیره و وصیت‌نامه شهدا را مطالعه کنید». مقام معظم رهبری نیز فرمودند «فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست». این سخنان برای ما تذکره است که اگر شهدا را فراموش کنیم، شکست می‌خوریم.

وی در خصوص نوشته‌های به یادگار مانده از شهید توضیح داد: رسول از هفت سالگی دفتر خاطرات داشت و همیشه در پایان نوشته‌های خود این جمله را ذکر می‌کرد «خدایا عاقبت ما را با شهادت ختم به خیر بگردان».

پدر شهید خلیلی با اشاره به وعده الهی «ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ» ادامه داد: شهدا خدا را اطاعت کردند، خدا هم اجابت‌شان نمود.

پدر شهید مدافع حرم افزود: حضور در راهپیمایی‌ها وظیفه همگانی است. ان‌شاءلله انقلاب ما پیروز و پرچم از دست مقام معظم رهبری به حضرت صاحب الزمان (عج) سپرده خواهد شد. این شجره طیبه احتیاج به آبیاری با خون شهدا دارد.

انقلاب اسلامی شجره طیبه‌ای که احتیاج به آبیاری با خون شهدا دارد/ دل‌نوشته شهید خلیلی و نجوایش با امام زمان (عج)

بنا بر این گزارش، دل‌نوشته‌ای که شهید خلیلی در سال ۱۳۸۳ نوشته است را در ادامه می‌خوانید: «خدایا، غبطه می‌خورم به حال شهدا، به اعمال، رفتار، شجاعت و مردانگی شهدا، به همت شهدا. کجایند مردان بی ادعا که واقعا نام‌شان برازنده آن‌ها بود. خدایا، من مقصر هستم. فرصت‌ها را از دست دادم. دل امام زمانم را به درد آوردم. خدایا، کمکم کن از این جسم دنیوی نجات پیدا کنم و به شهدا برسم. خدایا، می‌خواهم تمام وجودم برای تو باشد. کمکم کن».

انتهای خبر/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار