روایت‌هایی از اسکورت هواپیمای امام و حمله به بغداد

امیران برات‌پور و قادری در همایش بیعت‌های آسمانی به بیان روایت‌هایی از اسکورت هواپیمای امام خمینی (ره) در روز 12 بهمن توسط دو فروند اف 4 و حمله به بغداد در روزهای نخست جنگ پرداختند.
کد خبر: ۲۷۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ - 07February 2018

همایش بیعت‌های آسمانی برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، همایش بیعت‌های آسمانی به مناسبت سالروز بیعت تاریخی همافران ارتش با امام خمینی (ره) امروز با حضور امیران ارتش و مردم در فرهنگسرای رازی برگزار شد.

در این همایش «اکبر بختیاری» مدیر فرهنگی هنری منطقه 11 تهران و رییس فرهنگسرای رازی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش ترویج فرهنگ فداکاری و بیان نقش بی‌بدیل نیروی هوایی ارتش در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، افزود: نیروی هوایی ارتش در زمان رژیم طاغوت از نظر جسمی تا حدودی پرورش یافت اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی این نیرو از نظر روحی و فکری پرورش یافت و در طول هشت سال دفاع مقدس توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشت.

بختیاری با بیان ویژگی‌های نیروی هوایی ارتش و دیگر نیروهای مسلح گفت: باید با کمک هم بتوانیم فرهنگ از خود گذشتگی، شجاعت و جانفشانی را به مردم و جوانانی که انقلاب و دفاع مقدس را درک نکردند، معرفی کنیم.

در ادامه این مراسم امیر خلبان «محمد صدیق قادری» با بیان اینکه سراسر دفاع مقدس مالامال از ایثار و خود گذشتگی بود، اظهار داشت: ما همچون کشورهای دیگر باید اسطوره‌های خود را به جوانان معرفی کنیم تا جوانانمان بدانند برای این کشور چه زحماتی کشیده شده است.

خلبان قادری در ادامه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن با برنامه‌هایی که داشت دست به تضعیف سیستم دفاعی کشور زد و در آن زمان امام خمینی (ره) در برابر آن‌ها ایستاد و ارتش با رهنمودهای امام توانست قدرت و توان خود را به دست بیاورد.

وی با بیان اینکه با حمله عراق به کشور نیروی هوایی ارتش توانست با ساماندهی نیروها و سامانه‌ها به نیروهای عراقی حمله کند، گفت: با شروع جنگ تحمیلی نیروی هوایی ارتش پاسخ اعتماد امام و مردم را داد و در عملیات‌های مختلف در خاک عراق دشمن را مورد هدف قرار داد.

این خلبان دوران دفاع مقدس افزود: در زمان جنگ خلبانان نیروی هوایی 250 بار پل نادری اهواز را مورد اصابت قرار دادند تا دشمن نتواند از آن عبور کند.

خلبان قادری در ادامه به بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: در زمان جنگ ماموریتی در تاریخ 8 مهر 59  و در ساعت 19 و 13 دقیقه به ما محول شد. در این عملیات بایستی پالایشگاه و نیروگاه برقی را مورد حمله قرار می‌دادیم و اعلامیه حضرت امام را در شهر بغداد پخش می‌کردیم.

وی اضافه کرد: در این ماموریت به دلیل اینکه در ارتفاع پایین پرواز می‌کردیم، توپخانه دشمن برای اسقاط ما دست به کار شد و توانست هواپیمایی که من خلبان آن بودم را در بالای خیابان الرشید مورد اصابت قرار دهد، در انتهای خیابان الرشید ساختمان سفید رنگی بود که اگر از هواپیما اجکت می‌کردم، هواپیما به آن ساختمان برخورد می‌کرد. در آن لحظه یاد سخنرانی امام در روز چهارم جنگ پس از حمله هواپیماهای عراق به کرمان و بمباران مدرسه‌ای که باعث شد 450 دانش آموز مصدوم و شهید شوند افتادم که فرمودند ما با مردم عراق جنگ نداریم؛ با تمام توان دماغه هواپیما را بالا گرفتم و خوشبختانه با ساختمان برخوردی نداشتم و پس از آن اجکت کردم.

خلبان قادری گفت: پس از اینکه فرود آمدم به دلیل اجکت و فشاری که وارد شد؛ استخوان بزرگ دست چپم شکست. پس از 10 دقیقه نیروهای عراقی به من رسیدند و به قدری من را کتک زدند که 23 نقطه از بدنم نیز شکست.

این خلبان دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: زمانی که من را سوار ماشین کردند تا به بیمارستان ببرند، در بین راه چند ماشین بنز جلوی من ایستاد و از یکی از این ماشین‌ها دختری پیاده شد، به من که رسید آب دهنش را به صورت من تف کرد؛ بعدها متوجه شدم که آن دختر، فرزند صدام بود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه دست من سیاه شده بود، کمیسیون پزشکی تصمیم گرفت دست من قطع شود. ساعت پنج صبح ماشین استخبارات در اردوگاه ایستاد و من را سوار ماشین کردند، چشمانم را بستند و زمانی که باز کردند بین الحرمین بودم، باورم نمی‌شد. وارد حرم حضرت ابوالفضل (ع) شدم، به قدری حال عرفانی داشتم که نمی‌توانستم گریه کنم و  فقط شفا از آقا می‌خواستم. حدود ساعت 5 عصر من را به اردوگاه برگرداندند و بعد از 15 روز زمانی که دکترهای صلیب سرخ من را ویزیت کردند گفتند که نیاز به قطع کردن دست نیست و پس از یک عمل 7 ساعته دست من خوب شد؛ و من شفای خود را مدیون حضرت عباس (ع) هستم.

امیر «فرج الله برات‌پور» لیدر حمله H3 نیز در پایان این مراسم با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش قبل از 12 بهمن آماده ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور بود، گفت: زمانی که هواپیمای حامل امام از آسمان ترکیه وارد مرز هوایی ایران شد، دو هواپیما F4 هواپیمای حضرت امام را اسکورت کردند.

وی افزود: زمانی که حضرت امام وارد فرودگاه شدند نیز خلبانان و نیروهای ارتش پای پرواز حضور داشتند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها