معظم‌زاده مطرح کرد:

تبیین عملکرد دولت در دفاع مقدس یکی از 57 پروژه تعریف‌شده برای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

معاون پشتیبانی و تحول اداری دولت تبیین عملکرد دولت در دفاع مقدس را یکی از 57 پروژه تعریف‌شده برای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست.
کد خبر: ۲۷۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵ - 07February 2018

هه فجر مطلع الفجر شهیدان به خون خفته و ایثارگران گران‌قدر انقلاب اسلامی است/ ریشه‌دار کردن ارزش‌های ایمانی موجبات تقویت و تثبیت ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌گردد/ یکی از 57 پروژه مهم و تعریف‌شده توسط سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عملکرد دولت در دفاع مقدس است.به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، عبدالخلیل معظم‌زاده در جلسه مشترک اعضای شورای راهبردی و برنامه‌ریزی نقش و عملکرد دولت در دفاع مقدس که با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌ها در پروژه نقش و عملکرد دولت در دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: گرامی‌داشت ارزش‌های دهه فجر نهادینه‌کردن ارزش‌های ایمانی و انقلابی است و تقارن آن با ایام فاطمیه در سال جاری بسترساز شرایطی شده تا بتوانیم ریشه‌های ارزشی این انقلاب را هر چه بیشتر و بهتر تبیین‌کنیم.

معظم‌زاده گفت: با این اوصاف باید دهه فجر را مطلع‌الفجر انقلابی دانست که خون‌بهایش، شهدا و ایثارگرانی شدند که با بذل جان‌عزیز خود نهال تناور آن را استحکام بخشیدند و موجبات ریشه‌دار شدن هر چه بیشتر این نهال شدند.

رئیس شورای راهبردی و برنامه‌ریزی نقش و عملکرد دولت در دفاع مقدس اظهار داشت: اکنون‌که در مقطع خاصی از تاریخ تحولات جهان و در موقعیت حساس و سرنوشت سازی از دوران انقلاب اسلامی قرار داریم مسئولیت همه ما ایجاب می‌کند تا ریشه‌ها و آثار گوناگون انقلاب عزیزمان را در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هر چه بیشتر و بهتر بشناسیم.

وی ادامه داد: با شناخت صحیح از انقلاب می توانیم با برنامه‌ریزی حساب‌شده ارکان انقلاب را هرچه بیشتر و مستحکم‌تر تثبیت کنیم. همین رویکرد طلب می‌کند تا انگیزه اصلی مردم مؤمن و مسلمان را که همانا ایجاد استقلال فرهنگی، آزادی و جمهوری اسلامی است را با تحلیل هر چه دقیق‌تر چه به لحاظ نظری و چه به لحاظ برنامه‌ریزی عملی، دوام و قوام بخشیم.

معظم‌زاده تصریح کرد: گرامی‌داشت ایام دهه فجر بر همه ما واجب است، اما واجب‌­تر و مهم‌تر از آن باور نمودن ارزش‌های آن است تا این ارزش‌ها را در وجودمان ریشه‌دار نماییم و بتوانیم آن باشیم که انقلابمان خواسته و آن کنیم که انقلاب و ارزش‌هایمان طالب بود.

معاون پشتیبانی و تحول اداری ریاست جمهوری تاکید کرد: فلسفه تشکیل شورای راهبردی و برگزاری چنین جلساتی مرور و بازخوانی دوباره نقش و عملکرد دولت و نقش‌پذیری دولتمردان در سال‌های پرافتخار دفاع مقدس است و از همین منظر است که امام خمینی (ره) به فرزندان کوچک جهادی‌شان لقب سنگر سازان بی سنگر را اطلاق کردند.

معظم‌زاده نقش و عملکرد دولت در دفاع مقدس را یکی از 57 پروژه مهم و تعریف‌شده سازمان موزه انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: شناسایی اسناد و مدارک سال‌های دفاع و حماسه، هر یک جلوه‌ای از دفاع مقدس را به همراه دارند و ضرورت دارد تا با حفظ و نگهداری آن‌ها میراث ارزشمند دفاع مقدس را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

رئیس شورای راهبردی و برنامه‌ریزی نقش و عملکرد دولت در دفاع مقدس ضمن تشکر از اقدامات و تلاش‌های خالصانه نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی در ثبت تاریخ شفاهی و کتبی دفاع مقدس که با دید و بازدید بیشتر با خانواده معزز شهدا و ایثارگران و ثبت و ضبط عینیت­ها و دیدنی­های این عزیزان محقق می‌شود، اظهار داشت: استقرار و راه‌اندازی آرشیو دیجیتالی دولت در دفاع مقدس و تشکیل ساختار مجازی جهت دسترسی به اسناد آرشیو شده به‌گونه‌ای که برای تمامی دستگاه‌های اجرایی قابل‌دسترس باشد از اهم موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون پشتیبانی و تحول اداری، تشکیل شورایی متناظر با شورای راهبردی در سازمان‌ها و دستگاه‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: ضروری است ضمن تعریف ردیف خاص در قانون بودجه سنواتی در جهت پیشبرد اهداف شورای راهبردی برنامه‌ریزی گردد.

معظم‌زاده ضمن تاکید بر ترویج هر چه بیشتر ارزش‌های انقلابی و اسلامی در جامعه گفت: تعامل بیشتر با رسانه ملی و دیگر رسانه‌های ارتباط‌جمعی استانی و منطقه‌ای برای تبیین هر چه ‌بهتر آرمان‌های دفاع مقدس باید موردتوجه تمامی دست‌اندرکاران و مجریان حوزه دفاع مقدس باشد.

انتهای پیام/151

نظر شما
پربیننده ها