مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان

آمادگی ایران برای کمک مستشاری و امنیتی به افغانستان، جلوگیری از یک حمله انفجاری در خوست، کشته شدن چهار فرمانده طالبان در تخار و کشته شدن 69 تروریست طی 24 ساعت گذشته مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز چهارشنبه 18 بهمن افغانستان است.
کد خبر: ۲۷۷۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷ - 07February 2018

مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آمادگی ایران برای کمک مستشاری و امنیتی به افغانستان، جلوگیری از یک حمله انفجاری در خوست، کشته شدن 4 فرمانده ارشد طالبان در تخار و کشته شدن 69 تروریست طی 24 ساعت گذشته، مهمترین رویدادهای امنیتی امروز چهارشنبه 18 دلو افغانستان است.

آمادگی ایران برای کمک مستشاری و امنیتی به افغانستان

رییس جمهور ایران گفت: اگر بتوانیم کمکی بکنیم چه در زمینه مستشاری یا چیز دیگری به افغانستان آمادگی داریم؛ البته حضور آمریکایی‌ها در افغانستان برمبنای این بوده که در افغانستان امنیت برقرار شود اما متأسفانه امنیت کمتری وجود دارد.

به گزارش فارس، رییس جمهور ایران در پاسخ به این سوال با بیان اینکه افغانستان همسایه شرقی ایران است که در طول قرن‌ها با هم رابطه بسیار خوبی داشتیم، گفت: ملت بزرگ ایران میهمان‌نوازی‌های خوبی نسبت به برادران و خواهران افغانستانی داشته و امروز بچه‌هایشان هم در مدارس ما به صورت مجانی تحصیل می‌کنند و البته این کار فرهنگی بسیار ارزشمندی است که آموزش و پرورش انجام می‌دهد.

وی افزود: امیدوارم دولت و ملت افغانستان آنچه که مصلحت خودشان می‌دانند را انجام دهند و حتماً ایران در زمینه مبارزه با تروریسم هر وقت دولت افغانستان از ما بخواهد، کمک این کشور خواهد بود.

جلوگیری از یک حمله انفجاری در خوست

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که نیروهای پلیس در ولایت خوست موفق به کشف و خنثی‌سازی یک‌ موتور سیکلت مملو از مواد انفجاری شده است.

در اطلاعیه وزارت کشور افغانستان آمده است که تروریست‌ها قصد حمله با موتور سیکلت بمب‌گذاری شده در حوزه اول شهر خوست را داشتند که با اقدام به موقع نیروهای پلیس از این حمله خونین جلوگیری شد.

کشته شدن ۲۵ داعشی در جوزجان

محمد رضاغفوری، سخنگوی والی جوزجان می‌گوید که در حمله روز گذشته، سه‌شنبه ۱۷ دلو  ۲۵ عضو گروه تروریستی داعش کشته شده‌اند.

منابع محلی ولایت جوزجان تایید کردند که هواپیمای بی-۵۲ نیروهای آمریکایی یک قرارگاه گروه تروریستی داعش را در شهرستان درزاب این ولایت هدف قرار داده است.

به گفته منابع، علاوه بر شهروندان افغانستان در میان کشته شدگان سه شهروند ازبکستانی و یک چچنی نیز وجود دارد.

کشته شدن 4 فرمانده ارشد طالبان در تخار

مقامات ارتش در شمال و شمال شرق افغانستان از کشته شدن چهار فرمانده ارشد و مشهور گروه طالبان در ولایت تخار خبر می‌دهند.

تیپ 209 شاهین ارتش افغانستان، امروز چهارشنبه (18 دلو) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات مشترک پاکسازی پامیر 18 در ولایت تخار تلفات سنگینی به طالبان وارد شده است.

در این اطلاعیه آمده است که در نتیجه این عملیات‌، 5 عضو طالبان از جمله چهار فرمانده به نام‌های ابوبکر کلفگان مسئول مالی طالبان در ولایت تخار، معراج، وکیل گجر و فرمانده مربوط به زندان کشته شده‌اند.

بازداشت 5 قاچاقچی موادمخدر در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی

مسئولان مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر افغانستان می‌گویند ‌که پنج تن به اتهام قاچاق مواد مخدر، از فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی به هند بازداشت شدند.

احمد خالد موحد، سخنگوی این مرکز اعلام کرد که این افراد قصد داشتند، تا ۳٫۶۸۵ کیلوگرم هروئین را به دهلی‌نو پایتخت هند انتقال دهند، اما قبل از آن از سوی پلیس شناسایی و بازداشت شدند.

به گفته او، علاوه بر این، ۹ قاچاقچی دیگر از جمله یک زن طی یک هفته گذشته در افغانستان بازداشت شده‎اند.

بیعت ۱۳۰ داعشی با طالبان در کنر

گروه طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که  ۱۳۰ تن، شامل ۵ فرمانده از افراد وابسته به گروه تروریستی داعش به این گروه تسلیم شدند.

در این اطلاعیه آمده است که ۱۰۵ تن داعشی در شهرستان نرنگ ولایت کنر به طالبان پیوستند و از اعمال ننگین خود پشیمان هستند.

چندی پیش نیز گروهی دیگر از افراد وابسته به گروه تروریستی داعش به طالبان پیوسته بودند.

کشته شدن 69 تروریست طی 24 ساعت گذشته در ولایات مختلف افغانستان

با راه‌اندازی عملیات مشترک نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در ولایات مختلف این کشور، 69 تروریست از جمله 6 داعشی کشته و 49 تن دیگر زخمی شدند.

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرد که در این عملیات که در ولایات ننگرهار، کنر، لغمان، غزنی، لوگر ،قندهار، ارزگان، زابل، فاریاب، بغلان، تخار، جوزجان، نیمروز و هلمند صورت گرفت، در نتیجه 69 تروریست کشته شدند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها