فرمانده انتظامی استان قم:

دفاع مقدس دایرةالمعارفی سرشار از واژگان ارزشی و جهادی است

فرمانده انتظامی استان قم گفت: دوران دفاع مقدس همچون دایرة‌المعارفی است که سرتاسر آن را واژگان ارزشی و جهادی و عاشورایی فرا گرفته است.
کد خبر: ۲۷۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ - 08February 2018

دفاع مقدس دائرةالمعارفی سرشار از واژگان ارزشی و جهادی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سردار «کاظم مجتبایی» در دیدار با «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم اظهار داشت: سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه بار دیگر یادآوری می کند که ریشه‌ها و شاخه‌های این انقلاب عظیم الهی، با فرهنگ اهل بیت (ع) در هم تنیده شده و از آن نشات گرفته است.

وی افزود: تشکیل حکومت اسلامی و بسترسازی تحقق احکام الهی و برچیده شدن نظام ظلم و ستم راهبرد نبوی و هدف و آرزوی اولیاء الله بود و خون شهیدان والامقام و رهبری امام عزیز بود که این آرزو را در عصر حاضر تحقق بخشید و امروز با هدایت‌ها و رهنمودهای مقام عظمای ولایت، انقلاب محکم و استوار در برابر تندبادهای مهاجم استکبار با صلابت تمام ایستاده است.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به ضرورت توجه به رشد کیفی فعالیت های عرصه دفاع مقدس در برابر رشد کمی، ابراز داشت: اگر ما روحیه ایثار و شهادت، مجاهدت و ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان و دفاع از کشور را حفظ کرده و ترویج کنیم، گام موثری در راستای ارتقای وحدت و همدلی در جامعه برداشته ایم.

وی با بیان این نکته که اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم تلاش های روزافزونی در این زمینه انجام داده است، گفت: اقدامات صورت گرفته در راستای نشر کتاب، موزه دفاع مقدس، تدوین دانشنامه و... شواهد متقنی بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.

مجتبایی ادامه داد: نشر فرهنگ ایثار و شهادت و تلاش برای ماندگاری آن، مسئولیتی همگانی است و نباید در این جهت، از هیچگونه اقدامی مضایقه کرد.

این مسئول با بیان اینکه این ارزشهای عاشورایی دفاع مقدس همچون حفاظ مطمئنی از سایر ارزش ها مراقبت می کند، تصریح کرد: دفاع مقدس دایرةالمعارف عظیمی است که سرتاسر آن را واژگان ارزشی و جهادی و ایثارگری فرا گرفته است.

عضو شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم همچنین بر آمادگی نیروی انتظامی استان به منظور احصای مداخل و نقش ناجا در دفاع مقدس تاکید کرد.

«احمد حسینی» نیز در این دیدار گزارشی از برگزاری همایش مدیران کل بنیاد در تهران، رونمایی از کتاب، روند احداث موزه و... ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار