یادداشت/ هادی محمدی

رویکرد هجومی آمریکا برای ناامن‌سازی جهانی

یک برگ از کارنامه سیاه سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی که از طریق حمایت و تجهیز تروریست‌های تکفیری و القاعده، غرب آسیا را در یک جنگ ویرانگر غرق کرده پیش روی همه ناظران و افکار عمومی جهانی است.
کد خبر: ۲۷۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۰ - 08February 2018

رویکرد هجومی امریکا برای ناامن‌سازی جهانیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، هادی محمدی در یادداشتی نوشت:

یک برگ از کارنامه سیاه سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی که از طریق حمایت و تجهیز تروریست‌های تکفیری و القاعده، غرب آسیا را در یک جنگ ویرانگر غرق کرده، پیش روی همه ناظران و افکار عمومی جهانی است. منطق آمریکا و رژیم صهیونیستی در این جنگ‌افروزی‌های منطقه‌ای یا جهانی آن است که اگر منافع استعماری و ضد‌بشری ما را نپذیرید، با تمامی ابزار‌های ممکن و غیرقانونی باید نابود شوید. داعش، النصره و القاعده و صد‌ها گروه کوچک و بزرگ با استعداد نیروی بیش از ۴۰۰ هزار نفر توسط امریکا و رژیم صهیونیستی ساماندهی شدند و مورد حمایت همه‌جانبه قرار گرفتند تا عراق و سوریه و سپس بقیه منطقه را ویران کنند و نظام‌های سیاسی آنان در کنترل و سلطه امریکا و اسرائیل قرار گیرند.

اکنون که یک اراده ملی و منطقه‌ای، این ابزار‌های ضدبشری را در عراق و سوریه نابود کرده و یا در آخرین مراحل آن قرار داده، امریکا که با بهانه مبارزه با داعش به عراق و سوریه آمده، با کمک عربستان، گروه کوچکی از داعش و اشرار و بعثی‌ها و نیرو‌هایی از پیشمرگه‌های مسعود بارزانی را در کوه‌های حمرین در موازات مرز‌های ایران با نام پرچم‌های سفید ساماندهی کرده و در سوریه از بقایای داعش در شرق فرات حفاظت می‌کند و بخشی از آن‌ها را به افغانستان فرستاده تا پرونده جدیدی از جنگ‌افروزی و ناامنی بیشتر را در این کشور راه‌اندازی کند و یا اینکه، چون از روند نابودی تروریست‌های باقی مانده در سوریه خشمگین است، با فریب ترکیه که اردوغان بدان اذعان کرد، جنگ ترک – کرد را در عفرین تشویق کرده و صهیونیست‌ها هم برای کند کردن امنیت‌سازی در پیرامون دمشق، هرازگاهی دست به موشک‌پرانی به مراکز نظامی و علمی و پژوهشی آن می‌زنند. هزاران نظامی امریکایی در سطح منطقه که مدعی امنیت‌سازی هستند، به چیزی کمتر از بی‌ثباتی منطقه‌ای اهتمام ندارند و هر روز گوشه‌ای را به آتش جنگ مبتلا می‌کنند.

ماهیت سیاست‌های امریکایی و اسرائیلی این است که از طریق ناامن کردن منطقه و جهان، جنگ سرد و مسابقه تسلیحاتی و جنگ‌های گوناگون، منافع خود را تأمین کنند و اسناد امنیتی و نظامی و هسته‌ای اخیر ترامپ هم که رویکرد هجومی آن را بیش از گذشته برملا می‌کند، به‌کارگیری انواع جدید سلاح‌های هسته‌ای را در قبال آنچه تهدید متعارف برای امریکا توصیف شده، مجاز کرده است. وقاحت سیاست‌های باج‌گیرانه امریکا و اسرائیل در عرصه جهانی و تهدید همه کشور‌ها از دوست تا رقیب برای پذیرش کرنش و تسلیم و قانونی کردن غارت ثروت ملی کشور‌ها توسط امریکا و اسرائیل، به سطح غیرقابل قبول و چندش‌آوری رسیده است. امنیت منطقه‌ای و ثبات و آرامش منطقه‌ای و جهانی در گرو مهار و حذف امریکا و اسرائیل از گردونه مناسبات جهانی است. اگر از نگاه امریکا، جنگ‌افروزی و کشتار برای غارت کشور‌ها و تسلیم آنان مشروعیت دارد، نیاز به ثبات و آرامش در منطقه و جهان، مشروعیت و وجاهت بیشتری برای مقابله و حذف امریکا و اسرائیل دارد.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار