وزیر کشور پاکستان:

آمریکا به کمک پاکستان در جنگ افغانستان نیاز دارد

وزیر کشور پاکستان با اشاره به تنش‌های اخیر میان واشنگتن و اسلام آباد گفت: آمریکا برای نبرد احتمالی در افغانستان، به کمک پاکستان نیاز دارد.
کد خبر: ۲۷۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ - 08February 2018

آمریکا به کمک پاکستان در جنگ افغانستان نیاز داردبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «احسن اقبال» وزیر کشور پاکستان اعلام کرد: واشنگتن برای پیروزی در نبرد احتمالی پیش رو در افغانستان به کمک پاکستان نیاز دارد. آمریکا نمی‌تواند بدون کمک ما در جنگ افغانستان پیروز شود و در صورتی‌که بخواهد بدون پاکستان وارد میدان نبرد در افغانستان شود شانس پیروزی بسیار کمی خواهد داشت.

وی ضمن انتقاد از اتهام زنی‌های ترامپ گفت: سخنان بی‌اساس مقامات آمریکایی باعث ایجاد بی‌اعتمادی در مردم دو کشور شده است و باید مشکلات موجود را از طریق مذاکره حل کرد.

عضو ارشد حزب نواز افزود: تنش میان کاخ سفید و اسلام آباد می‌تواند سبب بروز نا‌امنی در منطقه شود که ضرر آن متوجه تمام کشور‌ها است.

وی تاکید کرد: پناهگاه امن تروریست‌ها در خاک پاکستان وجود ندارد و عملیات‌های ضد تروریستی ارتش پاکستان این اماکن را نابود کرده است.

احسن اقبال اضافه کرد: روابط اقتصادی ما با چین همچنان افزایش خواهد یافت و اجرای کریدور اقتصادی مشترک با پکن باعث رونق اقتصادی پاکستان شده است.

ترامپ با اتهام زنی به پاکستان اعلام کرده بود: تروریست‌هایی که امنیت افغانستان را مورد حمله قرار می‌دهند در خاک پاکستان پناه گرفته‌اند.

مقامات پاکستانی ضمن رد اتهامات ترامپ بیان کردند: اگر آمریکا پناهگاه تروریستی در خاک پاکستان می‌شناسد معرفی کند تا فورا نابود شود.

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار