شورای عالی دفاع لبنان دستور مقابله با تجاوزات اسرائیلی را صادر کرد

شورای عالی دفاع لبنان «پوشش سیاسی» را به قوای نظامی این کشور برای مقابله با رژیم صهیونیستی داد و اعلام کرد باید با هر تجاوز این رژیم به مرز‌های دریایی و زمینی لبنان مقابله شود.
کد خبر: ۲۷۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ - 08February 2018

شورای عالی دفاع لبنان دستور مقابله با تجاوزات اسرائیلی را صادر کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، مرز‌های لبنان با فلسطین اشغالی این روز‌ها شاهد تنش بیشتری است و اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی عامل آن است؛ این اقدامات اخیر شامل اظهارات «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره ذخایر نفتی لبنان و نیز احداث دیوار حائل در مرز لبنان با فلسطین اشغالی است.

بر اساس گزارش «المنار»، در پی این وضعیت، «شورای عالی دفاع لبنان» به ریاست «میشل عون» رئیس‌جمهور و حضور «سعد الحریری» نخست‌وزیر، «نبیه بری» رئیس پارلمان و تعداد دیگری از مسئولان حکومتی تشکیل جلسه داد و در این جلسه تأکید کرد از حقوق نفتی کشور خود در تمام سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی دفاع می‌کند و احداث دیوار حائل را تجاوز به اراضی خود قلمداد می‌کند.

در بیانیه شورای عالی دفاع ضمن مردود دانستن اظهارات لیبرمن، آمده است: دیوار سیمانی اسرائیلی را تجاوز به اراضی خود می‌دانیم و این اقدام، نقض واضح قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل (قطعنامه صادر شده برای پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه میان اسرائیل و لبنان) است.

شورای عالی دفاع لبنان تأکید کرد دستورات لازم برای مقابله با این تجاوزات و منع رژیم صهیونیستی از احداث دیوار حائل بر اراضی لبنانی را داده است.

لیبرمن هفته گذشته مدعی شد: «بلوک گازی شماره ۹ متعلق به ماست، اما لبنان می‌خواهد آن را به مناقصه بگذارد».

لیبرمن مدعی شد: «پس از سال ۲۰۰۰ به مرز‌های بین‌المللی توافق شده، بازگشتیم. اما حزب‌الله دست به تحریک‌هایی می‌زند. مثلا ناگهان به دیواری که در اراضی خودمان در حال ساخت آن هستیم (دیوار حائل در مرز با لبنان)، اعتراض می‌کند. یا اینکه مثلا مناقصه برای بلوک شماره ۹ را مطرح کرده‌اند در حالی که این بلوک متعلق به ماست».

دفتر ریاست‌جمهوری لبنان نیز هفته جاری بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد تهدیدات اسرائیلی، نقض آشکار قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل و تهدیدی مستقیم برای ثباتی است که از آگوست ۲۰۰۶ در نتیجه تلاش‌های ارتش لبنان با همکاری یونیفل در مناطق مرزی (با فلسطین اشغالی) برقرار شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار