شمخانی در وزارت اطلاعات:

مقابله وزارت اطلاعات با جریان‌های غوغاسالار/ دشمن درصدد کشاندن تهدیدات به داخل کشور است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمنان به دنبال شکست‌های مکرر در عرصه‌های رویارویی مستقیم به ویژه در منطقه درصدد کشاندن تهدیدات به داخل کشور و متاثرسازی حوزه‌های قدرت‌ساز جمهوری اسلامی ایران هستند.
کد خبر: ۲۷۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ - 08February 2018

آمریکا از ضربه زدن به منافع ملی ایران ابایی نداردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور در وزارت اطلاعات، با مدیران و کارکنان این وزارتخانه دیدار کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار با اشاره به آغاز چهلمین سال انقلاب اسلامی و عبور قهرمانانه مردم ایران از بحران‌های متعددی چون جنگ تحمیلی، تحریم‌های اقتصادی و فتنه‌ها و توطئه‌های گوناگون دشمنان و رسیدن به نقطه بلوغ و دستیابی به اقتدار مثال زدنی گفت: پویایی، زمان شناسی و توجه به اولویت‌های رمز موفقیت و استمرار انقلاب اسلامی بوده و می بایست متناسب با شرایط بعد از 40 سالگی انقلاب مدیریت چالش‌های پیش رو و ایجاد جهش در بخش‌های مختلف ارزش‌ها و دستاوردهای ارزنده نظام اسلامی را بازآفرینی کنیم.

شمخانی با بیان اینکه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در جمهوری اسلامی ایران مولود انقلاب بوده و از این حیث با سایر دستگاه‌های عمومی و کشوری متفاوت هستند، خاطرنشان کرد: موفقیت چشم‌گیر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در حوزه‌های مختلف نشان‌دهنده کارامدی الگو، فناوری، ساختار و نیروی انسانی برآمده از تفکر و ارزش‌های انقلابی است.

وی افزود: در حالی که بسیاری از کشورهای جهان در بحران‌های تروریستی دچار غافلگیری شده و یا برای مدیریت مسایل امنیتی پیش پا افتاده در سراسر کشور حالت فوق العاده اعلام کردند، جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه نهادهای اطلاعاتی امنیتی و انتظامی کارآمد، از بحران‌های بزرگ 40 سال گذشته با کمترین هزینه عبور کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی احساس امنیت را از اصل امنیت فیزیکی مهمتر و اثرگذارتر توصیف کرد و گفت: طی سالیان گذشته در نظرسنجی‌های مختلف، افکار عمومی همواره بالاترین امتیاز را به وجود امنیت پایدار در کشور داده اند و این مهم مبین این واقعیت است که تلاش پرهزینه و سازمان‌یافته دشمنان برای القاء وجود ناامنی در کشور ما ناکام بوده است.

شمخانی یکی از اولویت‌های امروز کشور را تبیین دستاوردهای واقعی و امیدآفرین نظام اسلامی برای نسل جوان و آینده‌ساز کشور عنوان و تصریح کرد: وزارت اطلاعات باید پشت صحنه جریان‌های غوغاسالاری را که درصدد القای ناامنی، احساس ناکارآمدی و پرده‌اندازی بر دستاوردها و مخدوش‌سازی تصویر و آینده کشور است، شناسایی و با عوامل و زمینه‌های آن مقابله کند.

وی با اشاره به گسترش و تفوق تهدیدات در حوزه‌های نرم بر تهدیدات نیمه سخت در عصر جدید عنوان کرد: دشمنان به دنبال شکست‌های مکرر در عرصه‌های رویارویی مستقیم به ویژه در منطقه درصدد کشاندن تهدیدات به داخل کشور و متاثرسازی حوزه‌های قدرت‌ساز جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی سه مولفه ایدئولوژی و انقلاب اسلامی، موقعیت ژئوپولیتیک و فرهنگ و تمدن ایرانی را پایه‌های اصلی تولید قدرت در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: امروز دشمنان نظام اسلامی پس از تحمل شکست در عرصه‌های مختلف با استفاده از ابزارهای تحریم، ایجاد دو قطبی‌های کاذب و اختلاف‌افکنی در داخل،القاء ناکارآمدی، سیاه‌نمایی و از میان بردن روحیه امید در جامعه بدنبال خارج شدن از انفعال و محدودسازی جمهوری اسلامی در داخل مرزها هستند.

این مقام عالی امنیتی کشورمان افزود: آمریکا به صراحت در راهبرد امنیتیِ پرخاشگرانه خود ایران را مانعی برای پیشبرد سیاست‌های نامشروع منطقه‌ای خود عنوان کرده و به همین سبب از بکارگیری هیچ ابزاری از اجاره تروریست و جنگ تبلیغاتی تا تحریم اقتصادی برای ضربه زدن به منافع ملی ایران ابایی ندارد.

شمخانی با بیان اینکه هیئت حاکمه جدید آمریکا در جهت ویران کردن نظام توافقات جهانی و نابودی بشریت حرکت می کنند، خاطرنشان ساخت: افزایش هوشیاری و آمادگی برای مقابله با اقدامات و طرح های دشمنی که تمام منابع و سرمایه های خود را صرف نفرت‌پراکنی و خشونت در جهان می کند، یک ضرورت است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: حجم دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف بسیار گسترده است و مبتنی بر این پیشرفت‌های واقعی و نقاط درخشان به آینده خود به عنوان کشوری پیشتاز و برتر در منطقه بسیار امیدوار و خوش‌بین هستیم.

شمخانی در این دیدار از اقدامات شایسته و زحمات مجموعه کارکنان وزارت اطلاعات تشکر کرد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار