تسلط ارتش سوریه بر ۸۰ درصد منطقه محاصره شده در مثلث «ادلب-حماه-حلب»

نیرو‌های مقاومت از زمان آغاز عملیات پاکسازی منطقه‌ای که داعش و جبهه النصره در ریف‌های حلب، حماه و ادلب محاصره شده‌اند، تا به امروز ۸۵۰ کیلومتر از این منطقه را آزاد کرده‌اند.
کد خبر: ۲۷۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ - 08February 2018

تسلط ارتش سوریه بر ۸۰% منطقه محاصره شده در مثلث «ادلب-حماه-حلب»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، ارتش سوریه و نیرو‌های مقاومت حلقه محاصره را بر تروریست‌های جبهه النصره و داعش در مثلث «حماه-ادلب-حلب» تنگ‌تر کردند.

ارتش سوریه روز چهارشنبه موفق شد بیش از ۵۵ شهرک و روستا را در این مثلث که تروریست‌ها محاصره هستند، آزاد کند.

یک منبع نظامی به وبگاه خبری مراسلون گزارش داد که ارتش سوریه هم‌اکنون کنترل ۸۰ درصد از این منطقه محاصره شده را در دست گرفته است.

نیرو‌های مقاومت طی چند روز گذشته که عملیات نظامی خود را در این منطقه متمرکز کردند، ۸۵۰ کیلومتر مربع از این منطقه را از تروریست‌ها پس گرفتند.

طی ۲۴ ساعت گذشته در ریف جنوبی حلب روستا‌های بیوض، الاندرین، مخلاف، تباره ازبیب، رسم الصوف، سباخ، راعل، اخوحسن، هزیمه، علیص، تل فاح، خربة حویش، العزیزه، عبیسان، رسم الخلا، جدیده، الخفیه و ابو حمد آزاد شد.

نیرو‌های مقاومت در ریف شمال شرق حماه نیز روستا‌های رسم طبش، عطشانة، معصران، ابو مرو، الوسیطة، ام جرن، قلعه الحوایس، جب الصفا، عبله، البیضه، الفیضه، جب الحنطة، الهیمانیة، الحمدانیة، القناطر، بنی هلال، ام زحیمک، ایزه، جدیده، رسم التینه، الضاهریه، الظاهریه، الخطابیة، حنین، جب السکر، الجنینه، محالة، ربوع، ام جرن، ام حیبس و رسم عریره را از تروریست‌ها پس گرفتند.

در جنوب شرق ادلب نیز شهرک‌های عقله، مشیرفة و ابو القناة آزاد شد.

در حال حاضر در این منطقه محاصره شده فقط ۲۸ شهرک در اشغال جبهه النصره و داعش قرار دارد که مساحت تقریبی آن به ۲۵۰ کیلومتر مربع می‌رسد.

ارتش سوریه و متحدانش با آغاز عملیاتی در روز‌های نخست سال ۲۰۱۸ در این منطقه، داعش و النصره را به صورت کامل محاصره کردند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار