نجَباء:

هنوز با آمریکا تسویه‌حساب نکرده‌ایم

مسؤول بلندپایه جنبش نُجَباء ضمن تأکید بر اهتمام مقاومت اسلامی به حفظ آرامش، امنیت و استقلال عراق گفت: هرگز جنایت‌های ایالات متحده در کشورمان را فراموش نخواهیم کرد و هنوز با آمریکا تسویه‌حساب نکرده‌ایم.
کد خبر: ۲۷۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ - 08February 2018

هنوز با آمریکا تسویه‌حساب نکرده‌ایمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، رئیس شورای مدیریت دفاتر نمایندگی مقاومت اسلامى نُجَباء در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با شبکه «الفرات»، ضمن اعلام حمایت رسمی از درخواست دولت عراق مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور، خواستار تعیین یک برنامه دقیق از جانب بغداد جهت تحقق این مطالبه ملی شد.

«نصر الشمری» در پاسخ به این شبهه که هم‌اکنون با شکست داعش دیگر ضرورتی برای ادامه فعالیت گروه‌های مقاومت وجود ندارد، به تداوم تهدیدات این گروه تروریستی، تکفیری و همچنین ادامه اشغالگری آمریکایی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر نیرو‌های آمریکایی در اقلیم کردستان که بخشی از خاک عراق و خارج از سیطره دولت مرکزی است، حضور دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قبل از اشغال موصل توسط داعش، افزون بر پنج هزار و 600 آمریکایی از جمله کارمندان و پرسنل حراست سفارت آمریکا در بغداد حضور داشتند؛ ولی هنگامی که سه استان عراق به اشغال داعش درآمد، حتی یک گلوله هم به‌سمت آن‌ها شلیک نکردند! از سال 2014 تا 2016، بالغ بر سه هزار و 700 سرباز به این نیرو‌ها افزوده شد و در حال حاضر بیش از ۹ هزار سرباز آمریکایی در خاک عراق به‌سر می‌برند.

این فرمانده سازمان بسیج مردمى (الحشد الشعبی) اضافه کرد: ۱۳ پایگاه مشترک آمریکایی در شمال، مرکز و غرب عراق وجود دارند که از این تعداد، ۴ پایگاه در مرز سوریه برپا شده و دو هزار و 600 سرباز آمریکایی در آن‌ها مستقر هستند.

الشمری در این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی ضمن تأکید بر اهتمام مقاومت اسلامی نُجَباء بر حفظ آرامش، امنیت و استقلال عراق، تصریح کرد: حساب ما با آمریکا هنوز تسویه نشده و نخواهد شد و هرگز جنایت‌های ایالات متحده در کشورمان را فراموش نخواهیم کرد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار