سردار شریف:

دشمن به توانایی دفاعی ایران کاملا واقف است

سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی در حوزه‌های دفاعی به خودکفایی رسیده و دشمن هم به توانایی دفاعی ما کاملا واقف است.
کد خبر: ۲۷۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ - 08February 2018

ایران اسلامی در حوزه‌های دفاعی خودکفاستبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف در نشست تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی به مناسبت دهه فجر در مهدیه مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، با اشاره به دستاورد‌های نظامی، دفاعی، امنیتی و امنیت پایدار جمهوری اسلامی تأکید کرد: ایران امروز به برکت انقلاب اسلامی، در حوزه‌های دفاعی به خودکفایی رسیده است.

وی افزود: این خودکفایی با وجود سخت‌ترین تحریم‌ها از سوی دشمنان حاصل شده و دشمن هم به این توانایی دفاعی به خوبی پی برده است.

سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حضور ۸۰ تا ۱۲۰ هزار مستشار آمریکایی در دوران رژیم ستمشاهی پهلوی در سطوح اداری و نظامی ایران اضافه کرد: کشور در آن زمان در اشغال آمریکا و انگلیس بود.

شریف گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری و خون شهدا، ایران در حوزه دکترین، طرح و آموزش، پشتیبانی و عملیات دفاعی و نظامی در منطقه حرف اول را می‌زند.

وی یادآور شد: امروز در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی می‌توان گفت: ایران از نظر دفاعی، نظامی و امنیت پایدار به مرحله‌ای رسیده که بازدارندگی آن برای دشمن محسوس است و قدرت، اراده و تجهیزات نظامی آن در سرنوشت نبرد‌های منطقه به خوبی مشاهده می‌شود.

شریف ادامه داد: دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا در خلیج فارس و شلیک موشک به مقر فرماندهی داعش از فاصله ۷۰۰ کیلومتری، گوشه‌ای از توانمندی ایران بود که به دشمن نشان داده شد و کسانی که باید پیام ملت ایران در این حوزه را دریافت می‌کردند، این پیام را به خوبی دریافت کردند.

وی با اشاره به توطئه‌ها و شکست‌های پی در پی دشمن در ۳۹ سال اخیر در مواجهه با جمهوری اسلامی اظهار داشت: دشمن تلاش می‌کند با تصویرسازی متفاوت، ذهن جوانانی که دوران قبل از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ندیده اند، به سمت ناامیدی ببرند، ولی این تهدیدات هم به فرصتی برای اعتلای انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایجاد و حمایت از گروهک تروریستی داعش با بالاترین امکانات نظامی و مالی در منطقه، از سوی دشمن و با هدف ضربه به انقلاب اسلامی صورت گرفت، اما نه تنها اهداف دشمن محقق نشد، بلکه جبهه مقاومت قوی‌تر از گذشته شد.

شریف ادامه داد: در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی به همه افکار عمومی دنیا اعلام می‌شود جمهوری اسلامی ایران به نیروی دریایی، نیروی هوا فضا و نیروی نظامی صد درصد بومی دست یافته و بر اساس تجربیات گذشته خود، در پیش بینی و رصد رفتاری و خثنی‌سازی اقدامات دشمن به دستاورد‌های مهمی رسیده است.

وی در ادامه به اقدامات محرومیت زدایی از سوی سپاه پاسسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این نهاد انقلابی ۱۵۰ طرح ملی را با حضور جوانان تحصیل‌کرده به سرانجام رسانده است.

شریف افزود: همچنین تا کنون ۴۵ هزار طرح عمرانی به ویژه در ۱۳ استان کشور از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرایی شده است.

وی با اشاره به انجام کار‌های بزرگ در عمر با برکت ۳۹ ساله انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف زیربنایی تاکید کرد: سپاه پاسداران، کمک به رفع مشکلات مردم را وظیفه خود می‌داند و در این راستا گام برمی‌دارد و انتظار می‌رود در سایه امنیت کشور و با تلاش مسئولان، مشکلات جامعه برطرف شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار