آماده‌باش حماس در پی نزدیک شدن نظامیان صهیونیست به مرز‌های غزه

جنبش حماس با اعلام بسیج عمومی در نوار غزه، مراکز نظامی خود در نوار غزه را تخلیه کرده که نشان می‌دهد احتمالا در حال آماده شدن برای جنگ با رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۲۷۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ - 08February 2018

آماده‌باش حماس در پی نزدیک شدن ارتش اسرائیل به مرز‌های غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از المنار، یک منبع در جنبش حماس اعلام کرد، تصمیم تخلیه همه مراکز گردان‌های «قسام»، شاخه نظامی حماس از سوی این جنبش به دلیل رزمایش‌های گسترده‌ای است که ارتش رژیم صهیونیستی از روز یکشنبه در اطراف غزه آغاز کرده است. حماس بیم آن دارد که رژیم صهیونیستی از این رزمایش به عنوان پوششی برای حمله غافلگیر کننده استفاده کند.

این منبع افزود، کادر رهبری حماس در غزه با این رزمایش‌ها جدی برخورد می‌کند، تا جایی که اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی اتخاذ کرده و از همه رهبران سیاسی و نظامی خود خواسته خود را مخفی کرده، مکان سکونت خود را تغییر داده و از تلفن همراه استفاده نکنند.

به گفته این منبع، گردان‌های قسام از نیرو‌های خود خواسته مراکز آموزشی، اردوگاه‌ها و مراکز امنیتی را که ممکن است به راحتی در تیررس جنگنده‌های اشغال‌گر قرار بگیرد را تخلیه کنند.

با وجودی که ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، رزمایش مذکور برای بهبودی میزان آمادگی نیرو‌های ارتش در جنوب اراضی اشغالی است، اما این منبع تاکید کرد، گستردگی رزمایشی که ارتش رژیم صهیونیستی به اجرا درآورده، به حدی است که تردید رهبران حماس درباره نیات آن را برانگیخته است.

گادی آیزنکوت، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل دو روز پیش به دلیل بحران انسانی موجود در غزه که در شرف انفجار است، نسبت به آغاز جنگی جدید در غزه طی سال جاری میلادی هشدار داده بود.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار