نیک‌روش:

مسئولیت دانشجویان بسیجی کمتر از وزیر علوم نیست

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه مسئولیت دانشجویان بسیجی کمتر از وزیر علوم نیست، گفت: بسیج دانشجویی باید به دنبال داشتن دانشگاهی حکمت‌بنیان برود، از این رو دانشجویان باید چشم‌انداز خود را رفتن به این سمت قرار دهند، تا بتوان فرمایشات مقام معظم رهبری را عملیاتی کرد.
کد خبر: ۲۷۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ - 08February 2018

مسئولیت دانشجویان بسیجی کمتر از وزیر علوم نیستبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، محمدجواد نیک‌روش مسئول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی آغازی بر پایان جاهلیت مدرن بود و امروز اصحاب دانشگاه چه استاد و دانشجوی بسیجی به عنوان میراث‌داران این انقلاب هستند و لازم است بسیجیان دانشجو به خوبی علَم انقلاب را در دانشگاه بالا ببرند.

وی با اشاره به فرمایش امام (ره) که فرمودند: دانشگاه مبدا همه تحولات است، تاکید کرد: دانشگاه از دو جهت برای انقلاب اسلامی اهمیت دارد و همان دو جهت دلیل اهمیت ویژه بسیج دانشجویی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است. اینکه دانشگاه افرادی که در بدنه مدیریتی و سازندگی کشور ورود پیدا می‌کنند را تربیت می‌کند، براساس آمار رسمی تاکنون چهار میلیون نفر دانشجو تربیت شده است که هر کدام در خانه، محله و کشور خود در حال اثرگذاری است.

نیک‌روش با بیان اینکه دومین اثر ویژه محیط دانشگاه است؛ یعنی خود دانشگاه در زمینه‌های مختلف نقش‌آفرین خاصی دارد که می‌تواند هم فرصت و هم تهدید باشد، تصریح کرد: دقیقا بسیج دانشجویی نیز همین دو نقش را برای انقلاب اسلامی پیگیری می‌کند و این دو وظیفه یعنی تربیت نیروی تراز برای انقلاب و نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف برای انقلاب اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه امروز ما مواجه با مسئله کارآمدی هستیم و دشمن از همین مسئله برای ضربه زدن به انقلاب و کشاندن نیرو‌های خود به کف خیابان برای آشوب استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز همه مشکلات کشور ناشی از مسئله عدم کارآمدی است و این کارآمدی را تنها دانشگاه می‌تواند ایجاد کند.

وی افزود: ما به‌دنبال رسیدن به تمدن اسلامی هستیم، اگر دانشگاه ما، دانشگاه حکمت‌بنیان شود، آن وقت می‌توانیم مدعی شویم که دانشگاه ما می‌تواند ما را به سمت تمدن اسلامی سوق دهد، در حکمت همه چیز نهفته است و این بسیج دانشجویی است که باید دانشگاه را به سمت حکمت‌بنیان شدن سوق دهد.

نیک‌روش ادامه داد: چرا ما نباید برای تمدن اسلامی خودمان برنامه داشته باشیم؟ غربی‌ها با ایجاد ISI برای تمدن جاهلی خودشان برنامه دارند و اساتید ما برای حل مشکلات آن‌ها مقاله می‌نویسند و به آن‌ها می‌دهند، چرا اساتید نباید برای خودمان برنامه‌ریزی کنند و مشکلات خودمان را حل کنند؟

مسئول سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: اگر دانشگاه حکمت بنیان شود آن وقت نیرویی که تربیت می‌شود، تمام کار‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را مبتنی بر مولفه‌های تمدن اسلامی شکل می‌دهد، مثلا اگر خواست ساختمان بسازد، این ساختمان مبتنی بر مولفه‌های تمدن اسلامی و رسیدن به آن پی‌ریزی می‌شود.

وی یادآور شد: بسیج دانشجویی باید به دنبال داشتن دانشگاهی حکمت‌بنیان برود از این رو دانشجویان باید چشم‌انداز خود را رفتن به این سمت قرار داد تا بتوان فرمایشات مقام معظم رهبری را عملیاتی کرد و مسئولیت دانشجویان بسیجی کمتر از وزیر علوم نیست.

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار