فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

۱۱۰ یادواره شهدا در استان مرکزی برگزار می‌شود/ تبیین نقش ویژه امام خمینی (ره) در دفاع مقدس

سردار «محسن کریمی» با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای استان مرکزی گفت: با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است که ۱۱۰ یادواره شهدا در سطح استان برگزار شود.
کد خبر: ۲۷۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵ - 08February 2018

تبیین نقش ویژه امام خمینی(ره) در دفاع مقدس مهم ترین بخش کنگره ملی شهدای استان مرکزی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اراک، سردار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز (پنج‌شنبه) در یادواره ۲۶۰۰ شهید شهرستان اراک که در مصلی «بیت‌المقدس» اراک برگزار شد، با اشاره به ارائه گزارش در راستای فعالیت‌های انجام شده در ستاد کنگره ملی شهدای استان مرکزی، اظهار داشت: از سال ۹۳ تاکنون ستاد تدوین پیشینه رزم استان را در قالب ۱۰ کارگروه تشکیل دادیم تا سبقه استان مرکزی را در دوران دفاع مقدس احصا کنند.

وی افزود: هدف از برگزاری کنگره ملی شهدای استان مرکزی، تبیین نقش این استان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که سال آینده برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است که ۱۱۰ یادواره شهدا در سطح استان برگزار شود.

سردار کریمی با اشاره به اطلاعات جمع‌آوری شده از رزمندگان استان مرکزی گفت: در دوران دفاع مقدس نزدیک به ۷۰ هزار رزمنده از استان مرکزی در جبهه حضور فعال داشته و توانستند در عملیات‌های مختلف نقش آفرینی کنند که تا امروز اطلاعات خوبی در این خصوص پایش و مصاحبه‌های هدفمندی جمع آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی به شکل تخصصی به نقش ویژه امام راحل در هشت سال جنگ تحمیلی در کنگره ملی شهدای استان مرکزی پرداخته می شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به تعداد کتب منتشر شده در راستای برگزاری این یادواره، گفت: انتشار ۵۵ جلد کتاب در راستای نقش رزمندگان و شهدای استان مرکزی در دفاع مقدس، از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای برگزاری این کنگره است که تا پایان سال ۱۵ جلد دیگر نیز چاپ خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها