نامه تاریخی امام راحل به گورباچف چه پیامی داشت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: نامه تاریخی امام راحل به گورباچف راهگشای وقایع مهم منطقه به ویژه برای جوانان و نوجوانان است.
کد خبر: ۲۷۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹ - 08February 2018

مشهد|نامه تاریخی امام راحل به گورباچف چه پیامی داشت؟به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت‌الاسلام سید علی قاضی‏‌عسکر امشب در ویژه برنامه‌‏های دهه فجر حرم مطهر رضوی که بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: در زمان نظام ستم‏شاهی، مردم شریف ایران از حداقل حقوق انسانی برخوردار نبودند، حتی نیروهای آمریکایی در ایران حق توحش می‏‌گرفتند.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب فساد اخلاقی به شدت در کشور ترویج یافته بود، عنوان کرد: در دوران طاغوت فساد بزرگی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه را فرا گرفته بود. این فساد بزرگ زمینه را برای افزایش نارضایتی‌های مردم و در نهایت انقلاب مساعد کرد.

خطیب حرم مطهر رضوی با تاکید بر اینکه دشمنان به هر مکر و حیله‏‌ای برای شکست انقلاب فعالیت می‏‌کنند، عنوان کرد: دشمنان از طریق جنگ، فعالیت‏‌های روانی و تحریم اقتصادی می‏‌خواستند ما را ذلیل کنند اما خودشان روزبه‌‏روز ذلیل‌‏تر شدند؛ به گونه‏‌ای که امروز آمریکا در موضوعات مختلف ازجمله بحران سوریه به درماندگی افتاد.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در طول سال‌‏های مبارزه و روشنگری، بر وابستگی شدید مملکت به قدرت‏‌های بیگانه اشاره می‌کردند و با ذکر مفاسد و سوء تدبیرهای خاندان پهلوی و وابستگی روزافزونی که در پی ضعف‌های فراوان آنان رخ نموده بود نسبت به اسارت کشور در دست آن قدرت‌ها و به یغما رفتن منابع اصیل ثروت مردم واکنش نشان می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: از منظر امام خمینی (ره) ایران و ملت ایران باید با تکیه بر منابع طبیعی کشور و با باور به توانایی‌های خویش و یاری خدای بزرگ، خود را در تأمین نیازهای اساسی و ارزاق عمومی کشور به مرز خودکفایی برساند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب به ملت ایران استقلال بخشید، تصریح کرد: می‌‏توان گفت استقلال سیاسی رکن رکین استقلال در همه ابعاد آن است؛ به گونه‏‌ای که استقلال اقتصادی یا فرهنگی نیز بدون استقلال سیاسی امری امکان‌ناپذیر است و اساساً یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، به دست آوردن استقلال بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: امام خمینی (ره) آن زمان ‏فرمودند«ما خواهان استقلال هستیم و روابط خود را با جهان غرب بر این اساس پى ریزى مى‌‏نماییم. ما مى‏‌خواهیم ملت ایران غربزده نباشد و بر پایه‏‌هاى ملى و مذهبى خویش به سوى ترقى و تمدن گام بردارد».

وی در ادامه درباره نامه تاریخی امام به گورباچف تصریح کرد: این نامه دارای مفاهیم و فرازهای مهم و قابل تاملی است که می‌تواند برای بررسی وقایع مهم تاریخی منطقه، به ویژه برای جوانان و نوجوانان راه‏گشا باشد.

قاضی عسکر گفت: نامه مهم و تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف تاثیرات اساسی در زمینه بیداری اسلامی و پاسخگویی به سوالات فکری بشریت تشنه حقیقت داشت که یقیناً باید به عنوان یکی از اقدامات محوری در راستای نظریه صدور انقلاب مورد توجه قرار گیرد.پیام‏‌های تاریخ ساز امام راحل نباید مورد غفلت قرار گیرد، ایشان در راستای خودباروی و استقلال کشور برای تمام آحاد ملت پیام داشت.

وی با بیان اینکه انقلاب فرصت پیشرفت را در کشور توسعه داد، گفت: اکنون با رهبری مقام معظم رهبری و ولایت‏‌مداری مردم عزیزمان به پیشرفت‏‌ها و خودکفایی‌‏های مهمی دست یافتیم، ما قبل از انقلاب به گندم و بسیاری از محصولات کشاورزی احتیاج داشتیم.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها