سلاح ضدبالگرد رعد+ تصاویر

سلاح ضدبالگرد رعد یکی از دستاوردهای صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران است که توانایی مقابله با انواع بالگردها را دارد.
کد خبر: ۲۷۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰ - 09February 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، امروزه سامانه‌های مختلفی برای مقابله با انواع بالگردها به خصوص بالگردهای هجومی که نقش موثری در پشتیبانی از عملیات نیروهای زمینی دارند، طراحی و به کارگیری شده‌ است.

صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران هم طی سال‌های اخیر، با توجه به تهدیدات متصور علیه کشور، موفق به ساخت انواع سامانه‌های ضدبالگرد شده و پیشرفت‌های خوبی هم در این زمینه داشته است.

«سلاح رعد» یکی از این سامانه‌های ضدبالگرد ساخت ایران است که توسط نیروی زمینی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی به کارگیری شده‌ است.

سامانه ضد بالگرد رعد از دو پرتابگر چهار لول تشکیل شده‌ و به صورت کششی حمل می‌شود. این سامانه قابلیت آن را دارد تا چهار راکت را با هم شلیک کرده و به صورت همزمان با چند هدف درگیر شود. از جمله مهمترین ویژگی‌های این سلاح افزایش برد درگیری آن به میزان دو برابر سلاح‌های قبلی دیگر است.

سیستم اتوماسیون لانچر این سامانه از یک سکوی کششی با قابلیت تحرک بالا و چرخش 360 درجه تشکیل شده و سرعت چرخش آن 30 درجه برثانیه (5 دور کامل در یک دقیقه) است. همچنین این سامانه قابلیت حرکت در راستای عمودی از زاویه منفی 5 تا 89 درجه را دارد.

در ادامه تصاویری از این سامان را می‌بینید:

سلاح ضدبالگرد رعد +تصاویر


نمای گرافیکی سلاح ضد بالگرد رعد

سلاح ضدبالگرد رعد +تصاویر

سلاح ضد بالگرد رعد

سلاح ضدبالگرد رعد +تصاویر

لحظه شلیک سلاح ضد بالگرد رعد

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها