تسلط ارتش یمن و انصارالله بر مناطق استراتژیک استان جوف

ارتش و کمیته‎های مردمی یمن عملیات گسترده‎ای را در منطقه جوف آغاز کرده‎اند و موفق شدند بر مناطق مهم «وادی سَلبَه» و «جبل حَبَشْ» استان جوف تسلط یابند.
کد خبر: ۲۷۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ - 09February 2018

 تسلط ارتش یمن و انصارالله بر مناطق استراتژیک استان الجوفبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، ارتش یمن و کمیته‎های مردمی وابسته به انصارالله از روز پنجشنبه عملیات گسترده‎ای را در استان جوف واقع در شمال شرق این کشور آغاز کرده‎اند.

المیادین گزارش داد که ارتش یمن و کمیته‎های مردمی وابسته به انصارالله، کنترل مناطق «وادی سلبه، ارتفاعات حبش و منطقه التباب» استان جوف را در دست گرفته‎اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای یمنی همچنین بر تعدادی از مناطق شهرستان «خب ‌و الشعف» استان الجوف مسلط شدند.

جنگنده‌های سعودی روز گذشته یک منزل مسکونی را در منطقه سلبه شهرستان خب و شعف استان جوف بمباران کردند که در پی آن یک خانواده هفت نفره یمنی از جمله یک زن و چند کودک کشته شدند.

منابع یمنی تاکید کردند که جنگنده‌های سعودی 13 بار به شهرستان خب و شعف استان جوف حمله کردند که باعث کشته شدن هفت غیرنظامی عضو یک خانواده شد و یک حمله هوایی نیز به بخش غیل در استان جوف انجام شد.

در حمله روز گذشته جنگنده‎های سعودی به منطقه «حیس» استان حدیده نیز فیلمبردار شبکه تلویزیونی ساحات کشته شد.

یک منبع نظامی یمنی گزارش داد که سرگرد «نافع جراد» معروف به «ابوعقبه» فرمانده گردان دوم تیپ اول مزدوران سعودی در عملیات ویژه ارتش و کمیته‌های مردمی در بخش «خب و شعف» در استان جوف کشته شد.

وی افزود: سرهنگ «هیکل حنتف» فرمانده تیپ یکم مزدوران سعودی در عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه یتمه در بخش «خب و شعف» استان الجوف کشته و رئیس عملیات این تیپ به شدت زخمی شد.

تجاوزات عربستان سعودی و ائتلاف آن علیه یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، بیش از 2 سال و نیم است که ادامه دارد و طی این مدت بیش از 36 هزار نفر از مردم یمن کشته و ده‎ها هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها