مقدم‌فر:

خسارت جنگ نرم جبران نمی‌شود/ عملیات والفجر 8 توان علمی ایران را به رخ قدرت‌های شرقی و غربی کشید

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه دشمن قصد مأیوس کردن مردم را دارد، گفت: غفلت در جنگ نرم خسارت‌بارتر است و نمی‌توان آن را جبران کرد و باعث نفوذ دشمن در تمام سنگرها می‌شود.
کد خبر: ۲۷۸۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ - 09February 2018

مقدم‌فر: دشمن می‌خواهد مردم مایوس شوند/ مسولان با به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه و عضو هیئت علمی دانشگاه در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران، طی سخنانی اظهار داشت: در حافظه تاریخی ملت ما روزها و ایامی وجود دارد که نماد مقاومت ملتی است که عزم کرد با سرافرازی زندگی کند.

وی افزود: روزهای خدایی بهمن‌ماه ایام اللهی است که جلوه‌هایی از عظمت و فداکاری ملت ماست، اما 20 بهمن‌ماه سال 1364 یادآور یکی از پیروزی‌های افتخار آفرین ملت ماست و در تداوم انقلاب اسلامی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب ایام اللهی است که از ذخایر انقلاب است، پدید آمد.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با بیان اینکه انقلاب موجودی زنده و دارای حیات است، خاطرنشان کرد: 20 بهمن‌ماه سال 64 سالروز عملیات والفجر 8 است که با عظم و اراده پولادین رزمندگان اسلام یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس در آن ثبت شده است. در چنین روزی رزمندگان اسلام عملیاتی انجام دادند که همیشه در تاریخ ثبت شد و در دانشگاه‌های جنگ از شگفتی‌های آن صحبت و مورد تحسین قرار گرفت.

مقد‌م‌فر ادامه داد: این عملیات نه‌تنها توان رزمی رزمندگان ما را نشان داد بلکه توان علمی و حفاظتی نیروهای ایران را به رخ صدامیان و حامیان منطقه‌ای آن از جمله مرتجعین عرب و قدرت های شرق و غرب کشید.

وی با اشاره به ابعاد مختلف عملیات والفجر 8 تصریح کرد: این عملیات به عنوان بزرگ‌ترین عملیات جنگ درس‌هایی برای ما دارد که یکی از آنها آن است که با تکیه به توان اطلاعاتی و حفاظت اطلاعات دشمن غافلگیر شد و حتی تا سه روز پس از عملیات قادر به تشخیص جبهه اصلی عملیات نبود.

عضو هیأت علمی دانشگاه با اشاره به نقش مهم حفاظت اطلاعات در عملیات والفجر8، گفت: هنرمندی نیروهای حفاظت اطلاعات در این عملیات به حدی بود که حتی استقرار توان رزمی و مهندسی که یکی از شاهکارهای آن ساخت پلی به نام بعثت بر روی اروندرود بود، بر روی دشمن پوشیده ماند و نیروهای حفاظت اطلاعات در این عملیات به گونه‌ای عمل کردند که با طرح عملیات فریب موجب شدند دشمن طعم شکست را بچشد؛ اما دشمن در این عملیات طعم تلخ شکست اطلاعاتی و حفاظتی را هم چشید.

مقدم‌فر یادآور شد: نیروهای حفاظت اطلاعات در این عملیات آن چنان سیستم اطلاعاتی دشمن را دچار فریب کردند که نتوانست عملیات اصلی را از عملیات فریب تفکیک کند و به همین دلیل این روز به نام روز حفاظت اطلاعات در سپاه نام گذاری شده تا برای همیشه یاد و نام آن دلیرمردان دفاع مقدس و پیروزی عظیمی که در عملیات والفجر 8 رقم زدند در تاریخ بماند. در اینجا لازم است یاد کنیم از غواصانی که در این عملیات جهاد کردند و برخی از آنها به شهادت رسیدند و راه را برای اقدام سایر نیروها بازکردند و همینطور از هوشیاری نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه و مقام شهدای حفاظت اطلاعات که گمنام زمینه سازی این پیروزی را فراهم کردند یاد می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه ما امروز می‌بایست دستاوردهای انقلاب را حفظ کنیم و بر سر کلاسی هستیم که اساتید آن شهدا هستند، گفت: امروز ما با این سوال روبرو هستیم که بعد از شهدا چه وظیفه‌ای داریم و چگونه باید از میراث شهدا و امام شهدا دفاع کنیم و نعمت انقلاب و مجاهدت‌های صورت گرفته در راه آن را پاس بداریم.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه عنوان کرد: برای پاسخ به این سوال باید سراغ علل و عوامل پیروزی انقلاب رفته و آنها را سرلوحه خود قرار دهیم. اول یاد خدای بزرگ و اتکا به خدا را از یاد نبریم و به نصرت الهی ایمان داشته باشیم. همین نصرت الهی دشمن را به حماقت انداخته و دچار اشتباه محاسباتی کرده است.

مقد‌م‌فر توسل به ائمه معصومین را یکی دیگر از دلایل پیروزی انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: توسل به حضرت زهرا(س) همواره رهبران نظام و ملت ما را یاری کرده و ما افتخار می‌کنیم که رمز پیروزی‌های ما در دفاع مقدس یا زهرا بود و همواره عنایات این بانوی بزرگوار اسلام شامل حال انقلاب شده و آن را از طوفان متلاطم حوادث عبور داده است. در دوران دفاع مقدس رزمندگان پشت پیراهن‌های خود می‌نوشتند می‌رویم تا انتقام سیلی زهره بگیریم و یاد وخاطره حضرت زهرا همواره آنها را یاری می‌کرد.

وی ادامه داد: امروز هم رهبر فرزانه ما این فرزند حضرت زهرا(س) بزرگترین نعمتی است که خدا به ما داده و رهبر انقلاب هم این افتخار را دارد که رزق سالانه انقلاب را از سر سفره حضرت زهرا برمی‌دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه با بیان اینکه اعتماد به توان جوانان انقلابی از موارد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: می‌بایست به جوان‌های انقلابی و توان آنها ایمان بیاوریم جوانانی که در عملیات والفجر هشت پل بعثت را زدند و جوانانی که در حفاظت اطلاعات آن چتر حفاظتی را برای عملیات مهیا کردند، امروز هم مانند همان جوانان در کنار ما هستند. باید آنها را دید و به توان کار و ابتکار آنها برای حل مشکلات ایمان آورد. اینکه رهبر انقلاب به میدان‌دادن به جوانان تأکید می‌کنند به همین علت است.

مقدم‌فر خاطرنشان کرد: جوانان می‌توانند فعل ما می‌توانیم را هنرمندانه صرف کنند و هر جا به این جوانان اعتماد شد بهره‌اش را انقلاب و کشور برد. مقام معظم رهبری به توانمندی جوانانی مانند شهید تهرانی‌مقدم اعتماد کرد و او هم با صبر و تلاش برای ملت ما امنیت خلق کرد. با شناختی که من از شهید تهرانی مقدم دارم می‌دانم که چیزی برای او مهم‌تر از جلب رضایت مولایش، رهبر انقلاب نبود و همه وجودش هم خدمت به مردم بود.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب به مرحوم کاظمی اعتماد کردند و او هم با تولید سلول‌های بنیادین ایران را در مجامع علمی و فناوری سرافراز کرد.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ‌گاه نباید در زمین دشمن بازی کرد، گفت: هنر ما باید غافلگیر کردن دشمن باشد نه غافلگیرشدن. آن هم دشمنی که تمام وجودش را برای مقابله باانقلاب اسلامی به میدان آورده، غفلت در جنگ نرم با جنگ سخت تفاوت دارد. اگر ما در جنگ سخت یک سنگر را از دست بدهیم می‌توانیم آن را دوباره پس بگیریم؛ اما غفلت در جنگ نرم خسارت‌بارتر است و نمی‌توان آن را جبران کرد و باعث نفوذ دشمن در تمام سنگرها می‌شود.

مقد‌م‌فر تأکید کرد: باید مواظب نفوذی‌ها بود چه در عرصه امنیتی و چه سیاسی و چه فرهنگی و فکری، دلخوش کردن به قهر و اخم دشمن اشتباه است و باید از هرچه دشمن را به امیدواری می‌رساند پرهیز کرد و اندیشمندان ما باید توجه کنند که نباید دشمن را چه با قلم و چه با زبان امیدوار کرد.

وی ادامه داد: ما نباید دست خود را برای دشمن رو کنیم و دشمن باید از همه ما چه مردم و علی الخصوص مسئولان یک کلام بشنود و آن هم عبارت ما ایستاده‌ایم است و اگر ذره‌ای در ما احساس تردید کند آنجا محل آسیب ما خواهد بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه با بیان اینکه نباید فراموش کنیم اقدام و عمل انقلابی شعار سال ماست، اظهار داشت: ما نباید اسیر بازی در زمین دشمن شویم و بدانیم که دشمن می‌خواهد مردم ما را ناامید کرده و از انقلاب خودشان مأیوس کند. پس نباید اندیشمندان و نخبگان این طرح دشمن را تئوریزه کنند و مسئولان هم نباید با بی پ‌اهمیتی و بی‌عزمی در حل مشکلات به طرح دشمن دامن بزنند.

مقدم‌فر در پایان خاطرنشان کرد: باور کنید حل مشکلات اقتصادی سخت‌تر از عبور از اروندرود در عملیات والفجر 8 نیست، باید بین توان داخلی و فردای پرامید خود پل بزنیم و از سیل خروشان مشکلات عبور کنیم و از دریای تلاطم سعی دشمن و ناکارآمدی برخی مسئولان عبور کنیم. ان‌شاءالله در راهپیمایی پرعظمت و به قول رهبر انقلاب تماشایی 22 بهمن دشمن از ملت ما مأیوس می‌شود و انقلاب مسیر پیشروندگی خود را بیش از گذشته ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار