شمار قربانیان انفجار در بنغازی به شش کشته و 85 زخمی افزایش یافت

منابع محلی لیبیایی امروز جمعه اعلام کردند: شمار قربانیان انفجار بمب در مسجد «سعد بن عباده» بنغازی لیبی به شش کشته و 85 زخمی افزایش یافت.
کد خبر: ۲۷۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲ - 09February 2018

شمار قربانیان انفجار در بنغازی به 6 کشته و 85 زخمی افزایش یافتبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، پایگاه خبری «بوابه افریقیا الاخباریه »به نقل از منابع محلی نوشت: 60 زخمی به بیمارستان «الجلا» و حدود 30 زخمی دیگر نیز به مرکز پزشکی بنغازی منتقل شدند و خودروها همچنان در حال حرکت اند و امکان دارد شمار زخمی ها و کشته ها افزایش یابد.

«فادیا البرغثی» مسئول روابط عمومی بیمارستان الجلاء بنغازی نیز پیش از این گفته بود، تاکنون یک کشته و 62 زخمی به این بیمارستان منتقل شده اند.

منابع محلی در دقایق اولیه پس از این انفجار، شمار قربانیان را حدود 40 زخمی اعلام کرده بودند.

پایگاه خبری شبکه 218 تی وی نیز نوشت: این انفجارها در مسجد سعد بن عباده واقع درمنطقه الماجوری و زمان نماز جمعه روی داد .این مسجد با نام مسجد المقصبی و مسجد خلیل نیز مشهور است.

«عماد السنوسی» یکی از فرماندهان نیروهای واکنش سریع ارتش لیبی در مورد این حمله تروریستی گفت، تحقیقات اولیه نشان داده است یک بمب در مسجد سعد بن عباده واقع در خیابان عبدالجلیل در منطقه الماجوری بنغازی جاسازی شده بود و این بمب هنگام نماز جمعه از راه دور منفجر شد.

«معتز العقوری» سخنگوی رسمی اداره امنیت بنغازی نیز اعلام کرد دو کیف حاوی مواد منفجره در دو جای مختلف این مسجد جاسازی شده بود و تروریست ها آن را منفجر کردند.

«انیس الورشفانی» مسئول دفتر اطلاع رسانی اداره امنیت بنغازی نیز گفت، تحقیقات فنی نشان داد دو بمب که هر یک حدود 750گرم وزن داشت، داخل کولرهای مسجد جاسازی شده بود.

پیشتر برخی منابع انفجار را در مسجد ابوهریره این شهر اعلام کرده بودند.

دو هفته پیش نیز انفجار هنگام نماز عشا در مسجد «بیعه الرضوان» بنغازی، 35 کشته برجای گذاشت.

نمایندگی سازمان ملل در لیبی این جمله تروریستی را محکوم و آن را اقدامی وحشیانه دانست.

بوابه افریقیا همچنین اعلام کرد دو اپراتور تلفن همراه بنغازی به نام های «لیبیانا» و «المدار» پس از این جمله تروریستی ،ارتباطات خود را به دلایل امنیتی در شهر بنغازی قطع کردند زیرا گفته می شود برخی بمب ها از راه دور و از طریق تلفن همراه قابلیت انفجار دارند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است. این هرج و مرج سبب تقویت گروه های تندرو و تروریستی در این کشور شده و داعش نیز با شکست های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در این کشور دارد. 

این کشور اکنون دو دولت موازی دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی بوده و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی(دولت موقت) به ریاست«عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش این کشور حمایت می کند. 

پارلمان لیبی از دولت موقت که در شرق این کشور مستقر است حمایت می کند. یک دولت دیگر به نام دولت نجات ملی نیز در طرابلس وجود دارد اما قدرت و اثرگذاری چندانی ندارد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها