خدمت‌رسانی اجتماعی هیئت‌ها ظرفیت‌های جدیدی را آشکار می‌کند

یک استاد حوزه علمیه گفت: حضور و مشارکت هیئت‌ها در امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده باعث کشف ظرفیت‌ها و استعدادهای جدید می‌شود.
کد خبر: ۲۷۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲ - 09February 2018

خدمت‌رسانی اجتماعی هیئت‌ها، ظرفیت‌های جدیدی را آشکار می‌کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، دومین روز همایش تخصصی هیأت‌های فعال در عرصه خدمت‌رسانی با رویکرد زلزله کرمانشاه و کرمان، امروز جمعه ۲۰ بهمن ماه در سالن ورزشگاه شهدای شهر قصر شیرین برگزار شد.

در این همایش دو روزه که با حضور بیش از ۴۰۰ هیأت مذهبی از سراسر کشور برپا شد صاحبنظران و فعالان این عرصه به اظهار نظر درباره حضور هر چه بیشتر هیأت‌ها در عرصه خدمات اجتماعی به مردم پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان خطیب و استاد حوزه علمیه از سخنرانان این همایش با بیان این که باور غلطی در کشور شکل گرفته که دولت، حلّال همه مشکلات و همه کاره است اظهار داشت: آیا ورود مردم به عرصه کمک‌رسانی و خدمت به محرومان و کسانی ک محروم نیستند ولی صدمه دیده‌اند، به خاطر ناتوانی دولت است یا اساساً این فعالیت‌ها وظیفه گروه‌های جهادی و مردمی است؟

وی با بیان این که اساساٌ باید مسائل به دست مردم شکل گرفته و مشکلات به وسیله آنان حل شود افزود: وقتی مردم وارد عمل و عهده‌دار امور خود شوند یقیناً موفق خواهند شد. وی افزود: البته این حرف به معنی بی‌مسئولیت بودن دولت و رفع تکلیف از آن نیست.

استاد حوزه علمیه با برشمردن مزیت‌های سپردن امور به دست مردم بیان داشت: وقتی مردم امور خودشان را عهده‌دار شوند تجمع قدرت و ثروت از دولت گرفته می‌شود و درگیری و منازعات بر سر قدرت کاسته می‌شود و با کوچک‌شدن دولت، فساد کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام پناهیان افزود: مردم سالاری دینی فقط به معنی حضور مردم پای صندوق رأی نیست و مردم باید در معیشت و اقتصاد هم فعالیت کنند.

وی با بیان این که بسیج،   قبل از جنگ و برای به ثمر رسیدن مردم‌سالاری دینی شکل گرفت گفت: بسیج مظهر مشارکت مردمی است و ورود مردم به عرصه‌های اقتصادی باید به وسیله بسیج انجام شود.

این استاد حوزه علمیه پشتوانه اعتماد و شناخت جمع‌های مسجدی و هیأتی را نمونه‌ای دیگر در جهت ظرفیت‌سازی برای‌ مشارکت عمومی در عرصه حل مشکلات مردم دانست و خطاب به هیأت‌ها بیان داشت: با برپا کردن تعاونی‌ها و صندوق‌های قرض الحسنه، در مردمی‌شدن اقتصاد و معیشت، پیش‌قدم باشید و در این هنگام است که اگر زلزله‌ای هم رخ داد با همین پشتوانه، آسیب‌ها دوباره بازسازی می‌شود.

استاد پناهیان با بیان این که حضور و مشارکت هیأت‌ها در امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله زده باعث کشف ظرفیت‌ها و استعدادهای جدید می‌شود افزود: باید احساس مسئولیت جمعی کرده و استعدادهای خود را به اشتراک بگذاریم تا پیشرفت کنیم.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار