ارتش سوریه به حضور داعش در استان‌های حلب و حماه پایان داد

ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که با آزادسازی ده‌ها شهرک، روستا و مزرعه، حضور گروه تروریستی داعش در استان‌های حلب و حماه پایان یافت.
کد خبر: ۲۷۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵ - 09February 2018

ارتش سوریه به حضور داعش در استان های حلب و حماه پایان دادبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان های ارتش این کشور با همکاری نیروهای هم پیمان،عملیات جنگی خود را در استان های حماه، حلب و ادلب با موفقیت انجام داد و شمار زیادی شهرک، روستا و مزرعه را آزاد کرد.

در این عملیات فرودگاه ابوالضهور نیز به طور کامل آزاد و شمار زیادی تروریست که بیشتر آنها خارجی بودند کشته و ده ها خودروی بمب گذاری شده، مقر و استحکامات تعداد زیادی سلاح و مهمات تروریست ها منهدم و چند تانک، اسلحه موشک انداز و مهمات به غنیمت گرفته شد.

این بیانیه افزود: یگان های مهندسی در حال خنثی سازی مین ها و بمب های کار گذاشته شده در منطقه هستند.

فرماندهی ارتش سوریه تاکید کرد: اهمیت راهبردی این پیروزی در پایان دادن به حضور گروه تروریستی داعش دراستانهای حماه و حلب و هلاکت بیشتر تروریست های تحریر الشام(جبهه النصره) در جنوب استان حلب است که امنیت چند مسیر ارتباطی میان استان های مذکور تا مرزهای عراق را تامین می کند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه بر عزم خود برای ادامه مبارزه با گروه های تروریستی و شکست دادن توطئه های حامیان آن ها براساس وظیفه ملی و قانونی خود تا بازگرداندن امنیت به تمام خاک کشور تاکید دارد.

سوریه حدود هفت سال است با حضور گروه های مسلح و تروریستی همچون داعش و تحریرالشام که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند، با بحران روبه رو است. 

سوریه با شکست داعش در ماه های اخیر ، پیشروی های ارتش این کشور، پایداری نیروهای مردمی و مقاومت در آستانه ریشه کنی تروریسم قرار گرفته است. 

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها