پویش کتاب‌خوانی «کتاب‌شارژ» ویژۀ نوجوانان آغاز شد

مجمع ناشران انقلاب اسلامی پویش کتاب‌خوانی «کتاب‌شارژ» را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۲۷۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ - 10February 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مجمع ناشران انقلاب اسلامی با همکاری و همیاری چندین نهاد، به‌منظور ترویج فرهنگ مطالعه، پویش کتاب‌خوانی «کتاب‌شارژ» را هم‌زمان با دهۀ فجر برگزار می‌کند.

کتابِ محور این پویش «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» است که به‌همت حوزۀ هنری کودک و نوجوان استان تهران تولید شده است. این کتاب نوشتۀ ابراهیم حسن‌بیگی است و انتشارات سورۀ مهر آن را منتشر کرده است.

این رمان، داستانی خوش‌خوان و روان از ماجراهایی است که در دوران ارباب‌رعیتی در ترکمن‌صحرا پیش می‌آید. قهرمان داستان پسر نوجوانی به‌نام الیاس است که دل‌دادۀ صفورا، دختر خانِ آبادی می‌شود؛ اما اتفاقاتی رخ می‌دهد که در نتیجۀ آن، خانواده‌اش قربانی ظلم خان می‌شوند و نفرت جای عشق را می‌گیرد. الیاس تصمیم می‌گیرد از خان انتقام بگیرد. این انتقام‌گیری پای الیاس را به تهران باز می‌کند و... .

ابراهیم حسن‌بیگی تا کنون آثار زیادی را در حوزۀ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به چاپ رسانده و نویسندۀ چیره‌دستی است. او متولد ترکمن‌صحراست و آشنا به آداب و رسوم ترکمن‌ها و تلاش کرده در همین فضا، مفهوم عدالت‌خواهی را در داستانش بگنجاند. او دربارۀ داستان رمانش می‌گوید: «روایت الیاس در این رمان، روایت زمین است و خان و رعیت و صد البته ظلم و ستم با چاشنی عشقی ناخواسته در الیاس. مفهوم برتری و نابرابری و ظلم و ستم و در یک کلام استکبار، مفهومی است که در ظرف مکان و زمان نمی‌گنجد و الیاس بهانه‌ای است تا نوجوان امروز ما با این مفاهیم آشنا شوند.»

در حال حاضر قشر کمی از جامعه کتاب‌خواندن را جزو برنامه‌های زندگی‌شان قرار داده‌اند و متأسفانه نوجوانان ما با کتاب مأنوس نیستند؛ بنابراین پویش کتاب‌شارژ گام کوچکی است برای رسیدن به این هدف مهم که همانا آشتی‌دادن طیف نوجوان با کتاب است.

باتوجه‌به اینکه بسیاری از مخاطبان این پویش دانش‌آموزان‌اند، بخش ویژۀ دانش‌آموزی همگام با طرح کندوی کتاب اتحادیۀ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار می‌شود. این بخش به‌صورت متمرکز در تمام مدارس سطح کشور که انجمن اسلامی فعال دارند برگزار می‌شود و جایزۀ ویژه‌ا‌ی دارد.

روش‌های شرکت در مسابقه

مجمع ناشران چهار روش را برای شرکت در مسابقه در نظر گرفته است.

روش اول: فرستادن کد شرکت در مسابقه به شمارۀ 1000100014000 . این روش بر اساس اهمیت خریده‌شدن کتاب در نظر گرفته شده است. شرکت‌کنندگان برای شرکت در این روش باید کتاب را به‌صورت فیزیکی یا الکترونیکی بخرند.

روش دوم: فرستادن پاسخ سؤالات آزمون به شمارۀ 1000100014000. هدف این روش خوانده‌شدن کتاب به‌طور دقیق است.

روش سوم: در روش سوم شرکت‌کنندگان عکس یا فیلمی از کتاب را به همراه متنی ترویجی در صفحۀ اینستاگرامشان منتشر می‌کنند. محتوای پستشان در صفحۀ اینستاگرام و کانال تلگرامی پویش قرار داده می‌شود و شرکت‌کنندگان باید برای برنده‌شدن، لایک و بازدید جمع کنند. جایزۀ این روش برای قدردانی افرادی در نظر گرفته شده است که برای تبلیغ و معرفی کتابِ مسابقه و گسترش کتاب‌خوانی با پویش همکاری می‌کنند.

بخش ویژه: در این بخش شرکت‌کنندگان به‌منظور همکاری با پویش، برای تبلیغ و معرفی کتاب، فیلمی خلاقانه می‌سازند و مانند روش سوم در صفحۀ اینستاگرامشان منتشر می‌کنند. برندگان این روش با قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند.

روش‌های تهیۀ کتاب

کتاب علاوه بر عرضۀ مستقیم در مراکز فروش، به‌صورت اینترنتی هم فروخته می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در پویش کتاب‌شارژ می‌توانند به سایت‌ www.ketabcharge.ir مراجعه کرده و نشانی مراکز فروش کتاب در شهرشان را جست‌وجو کنند یا کتاب را به‌طور برخط بخرند. هزینۀ فرستادن کتاب رایگان است. به‌منظور حمایت از منابع ملی، نسخۀ الکترونیک کتاب نیز در اپلیکیشن کتاب‌خوان سورۀ مهر قرار داده شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار