تحلیلگر آمریکایی:

بعد از حدود ۴۰ سال، ایران به رهبر منطقه تبدیل شده است

«دین هندرسون» گفت: اکنون بعد از حدود ۴۰ سال، ایران به رهبر در منطقه تبدیل شده است. استقلال ایران از امپریالیسم غربی به عنوان تهدید رو به رشدی است که پادشاهی‌های دست‌نشانده خلیج فارس را می‌ترساند. این امر، امیدی برای آزادی همه منطقه از هژمونی غربی است.
کد خبر: ۲۷۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ - 10February 2018

بعد از حدود ۴۰ سال، ایران به رهبر منطقه تبدیل شده استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، 39 سال از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی گذشته است و اکنون چهار دهه است که انقلابی مردمی با رهبری معنوی، بر سیاست‌های نظام سلطه فائق آمده و نظامی مستقل و بر اساس خواست اکثریت مردم برقرار و الگوی ملت‌های بسیاری شده است. 

در همین راستا، «دین هندرسون» نویسنده و تحلیل‌گر آمریکایی مسائل ژئوپولتیک اظهار داشت: امام خمینی (ره) نماینده خواسته مردم ایران برای رها شدن از شاه و کاپیتالیسم فاسد غربی بود.

این مفسر سیاسی و نویسنده آمریکایی افزود: بدبختی و فقری که در زمان حکومت شاه در ایران وجود داشت از یک سو و سرکوب‌های ساواک از سوی دیگر، مردم ایران را آزار داده بود و تشیع با تاکید بر عدالت اجتماعی، اساس اخلاقی لازم برای انتقاد به این سیستم فاسد را داشت، از همین رو برای جهان مدرن حرف‌های تازه‌ای همراه داشت.

هندرسون ادامه داد: بنابراین انقلاب ایران با رهبری امام خمینی که همه این مسائل را در کنار هم جمع می‌کرد، تلاشی برای آزادی از حکومت سلطنتی و حامیان غربی‌اش بود. همچنین مردم ایران آماده بودند تا به شکلی مستحکم در کنار عدالت و امام خمینی (ره) بایستند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون بعد از حدود 40 سال، ایران به رهبر در منطقه تبدیل شده است. استقلال ایران از امپریالیسم غربی به عنوان تهدید رو به رشدی است که پادشاهی‌های دست‌نشانده خلیج فارس را می‌ترساند. این امر، امیدی برای آزادی همه منطقه از هژمونی غربی است.

وی همچنین افزود: حمایت ایران از کشورهایی مانند ونزوئلا و کوبا و سوریه به ایجاد بلوکی که قادر است خارج از دستورالعمل نامنصفانه بین‌المللی دوام بیاورد، کمک کرده است. این دستورالعمل بین‌المللی نامنصفانه از سوی آمریکا و انگلیس اداره می‌شود. کشورهایی مانند ایران و این بلوک در حال زیاد شدن هستند و همین امر، امیدها برای نظم جهانی جدید برپایه انسانیت را زنده می‌کند تا جای حرص و طمع کاپیتالیسم را بگیرد. 

این نویسنده آمریکایی گفت: در موارد زیادی، ایران یکی از بهترین مدل‌هایی است که برای تغییرات انقلابی در جهان نیاز داریم. رسانه‌های غربی توان خود را برای بی اطلاع نگه داشتن همه جهان از انقلاب اسلامی ایران به کار گرفته‌اند. هرجا از ایران خبری منتشر می‌کنند، خصمانه این کار را انجام می‌دهند. اما برخلاف این، خیلی از مردم جهان اکنون ایران را رهبری برای مبارزه با تروریسم تحت حمایت غرب می‌بینند.

هندرسون در ادامه تاکید کرد: دیگر ملت‌ها باید به دنبال تجارت با ایران بوده و راه‌هایی را بررسی کنند که ایرانیان برای دفاع از انقلاب اسلامی طسی کردند. دیگر ملت‌ها باید کاپیتالیسم حاکم در کشورهایشان را سرنگون کنند. وقتی درون این ملت‌ها انقلابی روی دهد، این کشورها قادر خواهند بود اتحادی را با ایران و دیگر کشورهای انقلابی ایجاد کنند و در چنین زمانی این امکان وجود دارد که جنبشی جهانی تمام مردم این جهان را از کاپیتالیسم نجات دهد. 

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار