ولایتی در جمع خبرنگاران:

ایران برای توسعه توان موشکی خود از کسی اجازه نمی‌گیرد

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه توان موشکی خود از کسی اجازه نمی‌گیرد.
کد خبر: ۲۷۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ - 10February 2018

ایران برای توسعه توان موشکی خود از کسی اجازه نمی‌گیردبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، «علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه همایش هم‌اندیشی میهمانان خارجی شرکت‌کننده در جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: به هیچ وجه مذاکره در خصوص توان موشکی کشورمان با دیدگاه ایران تطابق ندارد.

وی تاکید کرد: ایران برای توسعه توان موشکی خود از کسی اجازه نمی‌گیرد و هرطور و هرچقدر لازم بداند از موشک استفاده می‌کند و این حق مشروع ایران است.

ولایتی در خصوص این همایش نیز که به میزبانی دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی برگزار شد، با اشاره به حضور میهمانان و شخصیت‌هایی از ۳۷ کشور جهان و بیانات آن‌ها در خصوص ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: جهان اسلام به انقلاب اسلامی امیدوار هستند؛ بخصوص پیروزی‌های بسیار مهمی که در منطقه به پرچمداری ایران و رزمندگان کشور‌های مختلف اسلامی مثل سوریه، لبنان و عراق حاصل شده، مردم مسلمان منطقه را امیدوار کرده است.

وی افزود: اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران و حمایت قانونی این کشور‌ها از حضور بسیار مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران نبود و اگر حضور رزمندگان جوان عراقی، لبنانی و فلسطینی نبود، حتما این پیروزی‌ها به دست نمی‌آمد. با توجه به پیروزی‌های مردم منطقه مقابل متجاوزان، بدون تردید آینده منطقه روشن‌تر از گذشته خواهد بود.

ولایتی در پاسخ به این سوال که کدام ویژگی امام راحل باعث استمرار انقلاب اسلامی بعد از ۴۰ سال شده است، گفت: در درجه نخست، امام دعوت کننده مخلص به تجدید حیات اسلام و ارزش‌های اسلامی بود و به دلیل اینکه مردم کشور ما و جهان اسلام در آرزوی این بودند که ارزش‌های اسلامی مجددا احیا شود، در حقیقت این دعوت مجدد به ارزش‌های اسلامی موجب شد که این زمینه فراهم شود و اخلاص امام (ره) در تطبیق سخن ایشان و عملکردشان موجب شد که مردم به ایشان علاقمند شوند و بدون تردید باید گفت که اراده الهی با توجه به اخلاص امام و تبعیت مردم به صورت انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی در خصوص عکس‌العمل مردم برای حفظ انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی متعلق به مردم است و امام (ره) نیز از همین مردم بوده است. با توجه به اینکه انقلاب را مردم به وجود آوردند، آن را حفظ کردند. حفظ انقلاب مهمتر از ایجاد آن است.

وی ادامه داد: مردم در جریان جنگ تحمیلی ده‌ها هزار شهید و ده‌ها هزار مجروح تقدیم انقلاب کردند و بعد از جنگ تحمیلی در عرصه سازندگی حضور فعال داشتند؛ همچنین بعد از اینکه متوجه شدند در منطقه و اطراف ایران کشور‌های متجاوز غربی و صهیونیستی نفوذ می‌کنند، ابتکار عمل را با رهبری معظم انقلاب اسلامی به دست گرفتند و دشمن را قبل از اینکه به مرز‌های ایران برسد، نابود کردند.

ولایتی حضور مستشاران نظامی ایران در عراق و سوریه را به دعوت قانونی دولت‌های این کشورها عنوان کرد و گفت: توانستیم دشمنان را در عراق و سوریه شکست دهیم و اگر آن‌ها پیروز می‌شدند، قدم بعدی‌شان ایران بود.

وی افزود: حضور متوالی مردم در سنگر‌های سخت و دشوار حکایت از آن دارد که مردم به انقلاب خود همچنان علاقه‌مند هستند؛ انقلابی که متعلق به آن‌هاست و از دست دادن انقلاب به معنای از دست دادن همه چیز آن‌ها مانند استقلال و تمامیت ارضی کشوری است که گل سرسبد کشور‌های اسلامی است.

ولایتی گفت: مردم، انقلاب را متعلق به خودشان می‌دانند و طبیعی است که حاضر شوند حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن را یک‌بار دیگر به دنیا نشان دهند و با وجود تبلیغات سوء دشمنان علیه انقلاب، مردم به این ترتیب انقلاب خود را تایید کنند. مردم خواسته‌هایی دارند که باید منتخبان آن‌ها به این خواسته‌ها رسیدگی کنند.

ولایتی در خصوص حمله جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه هم گفت: حکومت و مردم سوریه نشان دادند که برای حفظ تمامیت ارضی کشورشان و امنیت و استقلال آن حاضرند جان خود را فدا کنند. آن‌ها هفت سال است  که در حال جنگ هستند، در حالی که دشمنان سوریه می‌گفتند حکومت سوریه در چند هفته ساقط می‌شود؛ اما مردم سوریه در مقابل یک جنگ بین‌المللی که بیش از ۸۰ کشور برای اعزام تروریست‌ها در آن شرکت داشتند، پیروز شدند؛ پس این مردم مقاوم تجاوز اسرائیل را نمی‌پذیرند.

وی همچنین در خصوص عملیات نظامی ترکیه در سوریه گفت: باید تمامیت ارضی کشور‌های منطقه مورد احترام همه باشد و از سوی دیگر تحریکات خارجی‌ها در مورد اقوام مختلف در کشور‌های مختلف باید خاتمه یابد. آمریکایی‌ها حق ندارند در جهت تجزیه سوریه یا هر کشور دیگری تلاش کنند و اگر این کار را انجام دهند، مردم منطقه در مقابل آن‌ها می‌ایستند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها