امیر پوردستان:

آمریکا جنگ ترکیبی علیه ملت ایران را در پیش گرفته است

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان اینکه امروز آمریکا پس از ناکام ماندن در انواع توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ آن «جنگ ترکیبی» را علیه ما در پیش‌گرفته است، گفت: امروز راهبرد «دفاع همه‌جانبه» لازمه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است.
کد خبر: ۲۷۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ - 10February 2018

آمریکا جنگ ترکیبی علیه ملت ایران را در پیش گرفته استبه گزارش دفاع پرس از سمنان، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» در یادواره 123 شهید و هفت لاله گمنام شهر مهدی‌شهر در مسجد صاحب‌الزمان (عج) اظهار داشت: تبعیت محض از ولایت رمز موفقیت ما در برابر دشمن است.

وی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1357 را شوک بزرگ سیاسی برای آمریکا و دشمنان ایران خواند و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی همه معادلات آمریکایی‌ها را در داخل و خارج از منطقه خاورمیانه بر هم زد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی همه مزیت‌هایی را که ایران پیش از انقلاب اسلامی برای آمریکا در منطقه فراهم می‌کرد؛ از این کشور گرفت تصریح کرد: دشمنان داخلی و خارجی با همه قدرت خود سعی داشت تا انقلاب اسلامی نوپای مردم ایران در همان ابتدای راه ساقط‌شده و به سرانجام نهایی نرسد.

امیر پوردستان با بیان اینکه البته درد اصلی آمریکا از بین رفتن مزیت‌های این کشور در منطقه که از سوی ایران تأمین می‌شد؛ نبود گفت: مهم‌ترین مشکل و درد آمریکا با جمهوری اسلامی ایران این بود که با پیروزی این انقلاب، ادبیات جدیدی مانند استقلال، آزادی، دین‌مداری، ولایت‌فقیه به ادبیات سیاسی در ایران اضافه شد و این ادبیات به‌هیچ‌عنوان در قاموس سیاست‌های آمریکا نمی‌گنجید و به همین دلیل نیز از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون همواره شاهد انواع توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ آن از سوی آمریکا هستیم.

وی با اشاره به مصادیق توطئه‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران از ابتدای پیروزی آن یادآور شد: در ابتدای انقلاب اسلامی، دشمنان 18 ماه کشور را درگیر اتفاقات مختلفی کردند تا انقلاب را به زمین بزنند و ازاین‌رو موج وسیعی از توطئه‌هایی مانند بمب‌گذاری، آشوب و ترور در کشور از سوی معاندان داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد؛ اما موفق نشدند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به راه افتادن جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس از سوی رژیم بعث عراق و با پشتیبانی مستقیم ده‌ها کشور دیگر دنیا را از دیگر توطئه‌های آمریکایی علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی آنان برشمرد و اضافه کرد: البته کشور در سال‌‌های ابتدایی دفاع مقدس شرایط بسیار سختی داشت؛ چراکه از یک‌سو در شرایط وابستگی صد درصدی کشورمان، ما را تحریم کرده و نیز ترورهای عظیمی در کشور راه انداختند و از سوی دیگر نیز ارتش عراق پشتیبانی مستقیم ده‌ها کشور جهان را داشته و تادندان‌مسلح بود که باید کارشکنی‌های بنی‌صدر را نیز به این شرایط اضافه کرد.

وی هدایت‌های امام خمینی (ره) و حضور یکپارچه مردم در صحنه‌ها را عامل شکست همه توطئه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت آن دانست و تأکید کرد: امروز نیز باید همان راه را ادامه داده و درصحنه‌های دفاع از میهن حضور پیدا کنیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دشمن پس‌ از این شکست‌ها دو راهبرد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری علیه کشورمان به راه انداخت خاطرنشان کرد: این توطئه‌ها همه از ترس این بود که قدرت جهانی اسلام با محوریت جمهوری اسلامی ایران و با وحدت شیعه و سنی شکل نگیرد.

امیر پوردستان کارکرد مذهب علیه مذهب و ضربه زدن به مذهب شیعه را از اقدامات دشمنان در راستای راهبرد نرم‌افزاری علیه جمهوری اسلامی ایران  به عنوان پرچم‌دار اسلام ناب برشمرد و با اشاره به اینکه دشمنان برای دستیابی به این هدف، مدارس مذهبی «تربیت طلبه‌های وهابی» ایجاد کردند تصریح کرد: تروریست‌های داعش نتیجه و خروجی همین مدارس وهابی است که به اسم دین ایجادشده است.

«11 سپتامبر» بهانه خودساخته آمریکا برای «حضور در خاورمیانه» بود

وی حادثه تروریستی 11 سپتامبر را نتیجه نقشه شوم دشمن در راستای راهبرد سخت‌افزاری علیه جمهوری اسلامی ایران و اسلام ناب محمدی دانست و با اشاره به اینکه خود آمریکا حادثه 11 سپتامبر را پایه‌ریزی کرده و رقم‌زده و مسئولیت آن را متوجه مسلمانان کرد گفت: همه این اقدامات برای این بود تا بهانه‌ای به دست آورده و به خاورمیانه حمله کند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران هدف اصلی آمریکایی‌ها از حضور در منطقه آسیای غربی را حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران عنوان و با بیان اینکه این کشور استکباری برای حمله نظامی به کشورمان حدود 14 سال نیز در این منطقه حضور داشت؛ به اقتدار نظامی امروز جمهوری اسلامی ایران درزمینه دفاعی اشاره و تأکید کرد: درنهایت وقتی دشمن آمریکایی ما اقتدار موجود در جمهوری اسلامی ایران را که باوجود مؤلفه‌های قدرت مانند رهبری داهیانه و حکیمانه امام خامنه‌ای، آمادگی و اقتدار همیشگی و قاطع نیروهای مسلح و مردم همیشه درصحنه ایران اسلامی را که دید؛ دانست که توان حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه پس‌ازآن بود که آمریکا تصمیم به ترک منطقه آسیای غربی گرفت اضافه کرد: اما به‌جای آن راهبرد سخت‌تری به نام راهبرد جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران را در پیش گرفت.

وی ابزارهای قدرت در جنگ ترکیبی را شامل همه روش‌های توطئه‌ای و دشمنی مانند جنگ سخت، فشار اقتصادی و جنگ در فضای سایبری و جنگ نرم دانست و تصریح کرد: دشمن از همه ابزارهای قدرت در این راهبرد توطئه‌ای و به‌صورت یکجا علیه جمهوری اسلامی ایران در حال استفاده است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه پیدایش داعش در سوریه و عراق در راستای همین راهبرد تقابل آمریکا با جمهوری اسلامی ایران بود تصریح کرد: دیدیم که در عراق و سوریه نیز در مقابل اراده جمهوری اسلامی ایران به‌زانو در آمده است.

امیر پوردستان با بیان اینکه دشمنان در این راهبرد در استفاده از ابزار جنگ سخت، در سوریه و عراق موفق نشدند خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که اما داعش در عراق و سوریه به‌صورت کامل از بین نرفت و باقیمانده اندک این گروه تروریستی خطرناک و وهابی به افغانستان منتقل شد تا در این کشور نیرو جذب کرده و دوباره علیه جمهوری اسلامی ایران به‌کارگیری شود.

وی جنگ نرم و نبرد در فضای سایبری را یکی از مهم‌ترین تهدیدهای بسیار بزرگ در کشور عنوان کرد و با بیان اینکه دشمن در این حوزه در حال سرمایه‌گذاری هنگفتی است تا آینده کشورها را به دست بگیرد اظهار داشت: امروز این خطر را باید جدی گرفت و خانواده‌ها باید بسیار مراقب باشند.

راهبرد «دفاع همه‌جانبه » لازمه مقابله با «جنگ ترکیبی» دشمن

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دشمن در راستای سیاست‌های جنگ ترکیبی علیه ملت ایران در مسئله اقتصادی نیز به‌صورت جدی وارد عمل شده است تصریح کرد: دشمن به خیال خام خود قصد دارد تا از راه تحریم و فشار اقتصادی بر ما غلبه کند.

امیر پوردستان اقتصاد مقاومتی را تنها راه مقابله با این توطئه دشمن و برون‌رفت از فشار و مشکلات اقتصادی ناشی از آن عنوان و تأکید کرد: توجه به تولیدات داخلی و مدیریت مصرف مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اهمیت به‌کارگیری راهبرد «دفاع همه‌جانبه» به‌عنوان لازمه مقابله با «جنگ ترکیبی» دشمن از سوی ملت بزرگ ایران خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین راه دفاع همه‌جانبه و رمز موفقیت ما در برابر دشمنان، تبعیت محض از امام خامنه‌ای است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در کنار آن نیز باید بصیرت خود را ارتقا داده و صبر و استقامت خود را نیز افزایش دهیم تأکید کرد: برای بالا بردن پرچم انقلاب اسلامی ایران باید در راهپیمایی 22 بهمن حضور گسترده‌ای داشته باشیم.

امیر پوردستان از مردم کشور خواست تا با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال، بار دیگر با آرمان‌های امام راحل، شهدا، ارزش‌های انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا تجدید بیعت کرده و انزجار خود را از دشمنان نشان دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها