قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد

روستاییان بالای 60 سال تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه طرحی با نام شهید رجایی روستاییان بالای 60 سال را تحت پوشش قرار می‌دهد، اظهار داشت: کمیته امداد حقوق روستاییان مهاجر به شهرها را قطع می‌کند.
کد خبر: ۲۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱ - 11September 2014

روستاییان بالای 60 سال تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، صبح امروز در صحن مجلس شورای اسلامی پیشین که شورای عالی استانها برگزار میشد، ستاری قائم مقام کمیتهی امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: ارتقا وضعیت زیستی بیبضاعتها از تکالیف اسلامی است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر عهده کمیته امداد قرار گرفته است.

ستاری خاطرنشان کرد: بیش از 16 میلیون از خدمات معیشتی، اشتغال، مسکن کمیته امداد بهرهمند هستند و در حوزهی ایتام و سالمندان نیازمند نیز اقدامات زیادی صورت گرفته است.

وی افزود: حمایت از یک میلیون زن سرپرست خانواده و یک میلیون و پانصد هزار سالمند از جمله کارهایی است که در حوزهی ساماندهی به اقشار بی بضاعت صورت گرفته است، ضمن اینکه هفتصد هزار طرح اشتغال روستایی نیز از اقدامات کمیته امداد در طول سالیان اخیر بوده است.

ستاری با بیان اینکه ترویج فرهنگ انفاق و ایثار در قالب نیکوکاری و با کمک ظرفیتهای مردمی و شناسایی و سازماندهی خیرین ظرفیتهای نوینی را در حوزهی خدمات رسانی برای خانوادههای بی سرپرست ایجاد کرده گفت: 850 هزار حامی ایتام، 360 هزار کانون پرداخت زکات و عقد بیش از 10000 هزار تفاهم نامه  با نهادهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شرایط را برای رفع نیازهای بخش وسیعی از محرومین محیا کرده است.

وی ادامه داد: استفاده از منابع زکات با همکاری 25 هزار نیروی افتخاری و چهارهزار روحانی مبلغ زکات منجر به کسب رتبه ی برتر در آبادسازی روستاهای کشور شده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) دربارهی بهسازی مناطق روستایی عنوان داشت: با همکاری دولت بخشی از تعهدات ما در خصوص بهسازی شرایط مسکن روستاییان به ثمر رسیده که خوشبختانه از استحکام قابل قبولی در برابر بلایای طبیعی برخوردار بوده است.

ستاری دربارهی اعطا وام به نیازمندان اظهار داشت: در حال حاضر طرحی با عنوان رضوان در دست اجرا قرار دارد که ضمانت وامهایی را که به محرومین و نیازمندان تقبل میشود بر عهده خیرین میگذارد و به این وسیله مشکلات بانکی ناشی از پرداخت وام مرتفع میشود.

وی در خصوص وضعیت زنان بد سرپرست گفت: برای رسیدگی به وضعیت زنان بد سرپرست و خانوادههایشان در حال حاضر تنها منبع کمک رسانی ما خیرین و کمکهای مردمی هستند و به دلیل عمق مشکلاتی که این خانوادهها را در برگرفته صرف کمک مالی نیز کافی نمیباشد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: بیش از 52 هزار روستا در سطح کشور وجود دارد که همه آنها تحت پوشش کمیته امداد قرار خواهند گرفت و ما برای آنها طرحهای عمرانی از قبیل ساخت مسکن و اشتغال زایی را در دست اجرا داریم. ضمن اینکه باید یادآوری کنم ما در سالهای ابتدایی تاسیس کمیته امداد دغدغه نان مردم را داشتیم و این درحالی است که امروز این افتخار را داریم که تامین مسکن، اشتغال و بیمههای اجتماعی سرپرستان خانوار را برعهده گرفتهایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار