دختر شهید اکبر عباسی:

وصیت شهدا به دفاع از ولایت و حجاب/ بر اساس بیانات رهبری رفتار کنیم

دختر شهید اکبر عباسی گفت: امروز همه ما باید اولویت زندگی و رفتارمان تبعیت از بیانات رهبری باشد. ما باید چشم به رهبری بدوزیم و در لحظه بر اساس بیانات ایشان رفتار کنیم.
کد خبر: ۲۷۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ - 10February 2018

وصیت شهدا دفاع از ولایت و حجاب است/ براساس بیانات رهبری رفتار کنیمبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، برنامه در کوی نیکنامان همزمان با ایام الله دهه فجر به میزبانی فرهنگسرای گلستان با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مرور آموزه‌های دینی مناسبتی، ترویج سبک زندگی شهدا، تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) و شهدا، ترویج باور‌های دینی و بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی در این مراسم به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: یکی از اشکالات ما ایرانی‌ها که خصلتی منفی هم به شمار می‌رود و باعث عقب افتادگی ماست؛ تنبلی، از زیر کار در رفتن و کار را جدی نگرفتن است.

وی با تأکید بر اینکه یک نفر از عزیزان ما فوت می‌شود، تمام بستگان کار را تعطیل می‌کنند، این اشتباه است و بی احترامی به میت است، اظهار داشت: در حدیث داریم کسی که صبح بلند شود و دنبال کار برود، هر لحظه ثواب مجاهدی را دارد که تیر خورده و در خون خودش غوطه‌ور است؛ به شرط این که کار را درست انجام بدهی و بعدش هم نق و غُر نزنی که اثرش از بین برود.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه بعضی‌ها ساعت‌ها بیکار در مسجد می‌نشینند در حالی که مسجد جای درس و بحث و کار است نه تنبلی تصریح کرد: امیر المومنین (ع) بعد از رحلت پیامبر (ص) یک روز هم خانه‌نشین نشد و تمام اموالش را مصادره کردند و حتی حق حاکمیت را هم از ایشان گرفتند، همسرش را به طرز فجیعی از پای در آوردند و بچه‌اش را کشتند، تنها یک خانه ۵۰ متری برای حضرت علی (ع) ماند با چهار فرزند یتیم.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان کسی هم جرات نداشت بیاید و با علی (ع) همکاری کند، ادامه داد: حضرت علی (ع) بعد از وفات همسرش قرآن‌هایی را که بر روی ورقه‌هایی نوشته بود، در مدت شش ماه جمع آوری کردند و به خلیفه وقت دادند و خلیفه نپذیرفت و بعد از آن با یک بیل و یک کلنگ شروع به کار کردند و فرمودند: اموالم را گرفتند، بازوانم را که نگرفته‌اند و کار می‌کردند و کار را عیب و ننگ نمی‌دانستند.

سخنران این مراسم در ادامه عنوان کرد: سلمان می‌گوید: وارد خانه فاطمه (س) شدم و دیدم فاطمه زهرا (س) با یک دستش آسیاب دستی را آن قدر چرخانده که دستش زخم شده و از آن خون جاری است و باز هم فاطمه (س) دست از کار بر نمی‌دارد. حضرت فاطمه زهرا (س) با فضه خدمتکارش کار‌ها را تقسیم می‌کرد، یک روز کار‌های سنگین خانه برای خدمتکارش و روز دیگر برای حضرت فاطمه (س) بود.

در ادامه این مراسم دختر شهید اکبر عباسی مورچه خورتی با بیان اینکه همه شهدا در آرمان و اهداف مشترک بودند، گفت: حفظ دین، ناموس، تمامیت ارضی و پیروی از سخنان رهبری اهدافی بود که جوانان شهید بخاطر آن جانشان را فدا کردند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم یاد و خاطره شهدا زنده بماند باید تک تک ما اهداف و آرمان‌های فرزندان شهید این خاک را حفظ کنند، افزود: امروز همه ما باید اولویت زندگی و رفتارمان تبعیت از بیانات رهبری باشد. ما باید چشم به رهبری بدوزیم و به لحظه بر اساس بیانات ایشان رفتار کنیم.

این دختر شهید با تأکید بر اینکه نقش رهبری همیشه حامی و سپر بوده است که ایران را از بحران‌ها رها کرده است، تصریح کرد: کشور ما بواسطه انقلاب و جنگی که پشت سر گذاشته دشمنان زیادی دارد طبیعی است که این دشمنان هر بار در لباسی متفاوت تلاش کنند زخم بزنند خوشبختانه به پشتوانه حضور رهبری ما توانسته ایم طوفان این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

بنا بر این گزارش، در پایان این مراسم با اهدای لوح از دختر شهید شهید اکبر عباسی مورچه خورتی (شهید ترور) تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار