سرهنگ موذن خبر داد؛

استاندارد سازی شرکت‌های خودروساز با هدف ارتقاء ایمنی خودرو برنامه مهم پلیس آگاهی ناجا

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: استاندارد سازی شرکت‌های خودرو ساز به منظور ارتقاء ایمنی به ویژه در خودروهای مونتاژ جدید از برنامه‌های مهم آینده پلیس آگاهی است.
کد خبر: ۲۷۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ - 10February 2018

استاندارد سازی شرکت‌های خودروساز با هدف ارتقاء ایمنی خودرو برنامه مهم پلیس آگاهی ناجابه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «رضا موذن» معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: بالابردن سطح علمی و آموزشی کارکنان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی سراسر کشور و همچنین موضوع ارتقا ایمنی قطعات خودرو به منظور مقابله با سرقت در قرارگاه مبارزه با سرقت مطرح و پس از پیگیری، مورد تصویب و در دستور کار رئیس پلیس آگاهی ناجا قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی کارآگاهان پلیس، گفت: تا پایان بهمن ماه امسال در 6 استان مورد هدف کشور، دوره‌های آموزشی در شرکت‌های خودرو ساز با حضور کارشناسان این پلیس برگزار و به صورت عملی و تئوری به افسران مرتبط با پرونده‌های سرقت خودرو، دروس لازم ارائه می‌شود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا به کاهش 8 درصدی سرقت خودرو و 5 درصدی سرقت محتویات داخل خودرو در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه اشاره و بیان کرد: افزایش ضریب ایمنی خودروسازان، آموزش رسانه، توجه مردم و همچنین اقدامات پیشگیرانه پلیس از جمله عوامل موثر در کاهش سرقت خودرو به شمار می‌آید.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش سرقت قطعات خودرو در همین مدت، گفت: سرقت قطعات خودرو جزء سهل الوصول‌ترین و راحت‌ترین کار سارقان است که نیاز به آموزش خاصی ندارد و بیشتر در ساعات پایانی شب و عمدتا توسط سابقه دارها انجام می‌شود که لازم است در این رابطه سایر سازمان‌ها برای کاهش آن مشارکت داشته باشند، علاوه بر اینکه هوشیاری مردم بسیار موثر و پیشگیرانه است.

وی به همکاری نیروی انتظامی، وزارت صنعت، خودروسازان، بیمه مرکزی و سازمان استاندارد برای افزایش قابلیت و پی‌جویی و شناسایی خودروهایی که ارکان آنها مخدوش شده، اشاره کرد.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا به دغدغه اصلی این پلیس اشاره و خاطرنشان کرد: استانداردهای خاصی که برای همه خودروسازان تعریف شده باشد، وجود ندارد به طوری که هر شرکتی به سلیقه خود و با تاسی از شرکت مادر، اقدام به نصب سامانه‌های ضد سرقت می‌کند.

معاون مبارزه با سرقت آگاهی ادامه داد: استاندارد‌سازی شرکت‌ها به منظور ارتقاء ایمنی به ویژه در خودروهای مونتاژ جدید از برنامه‌های مهم آینده پلیس آگاهی است.

این مقام انتظامی گفت: پیگیری موضوع از طریق وزارت صنعت و معدن در خصوص خودروهایی که از ایمنی لازم برخوردار نبوده و نیز مونتاژ هستند از دیگر برنامه‌های پراهمیت این بخش است.

وی ادامه داد: احتمال خرید قطعات دست دوم مسروقه از کانال‌های دیگر همچون سایت دیوار و ... وجود دارد که مشکلاتی را برای مالکان به همراه خواهد داشت.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه بیمه، تجهیزات به روز و توجه به هشدارها در کاهش خسارات ناشی از سرقت بسیار تاثیر گذار است، تصریح کرد: حدود 97 درصد از خودروهای مسروقه توسط پلیس کشف می‌شود ولی خسارات ناشی از آن اعم از مالی، روحی و روانی در برخی مواقع جبران ناپذیر است.

سرهنگ موذن، خود مراقبتی را از اصول مهم جلوگیری از سرقت عنوان کرد و گفت: سارق همواره یک قدم از پلیس جلوتر است اگر چه پلیس اقدامات موثرتری داشته باشد.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا در خاتمه به روش های مختلف سرقت خودرو اشاره و خاطرنشان کرد: برداشتن کلید خودرو از کمد استخرهای شنا، از جیب مشتریان در آرایشگاه، استفاده از جرثقیل به بهانه نقص فنی یا گم کردن کلید خودرو، کمین کردن مقابل مجتمع های مسکونی، پمپ بنزین ها، مراکز خرید، به بهانه خرید خودرو در مقابل مراکز خرید و فروش و .... از دیگر شیوه‌های سرقت سارقان است که شهروندان باید مراقبت لازم را در خصوص حفاظت از اموال خود داشته باشند.

انتهای پیام/ 241 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار