در کنفرانس خبری با نخست‌وزیر هند؛

عباس: همچنان آماده مذاکره (برای صلح) هستیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر هند در رام‌الله اعلام کرد که هیچ زمانی مذاکره را رد نکرده و همچنان آماده ادامه مذاکرات سازش است.
کد خبر: ۲۷۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ - 10February 2018

عباس: همچنان آماده مذاکره (برای صلح) هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «نارندا مودی» نخست‌وزیر هند امروز (شنبه) وارد رام الله شد و مورد استقبال مقامات فلسطینی قرار گرفت.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، مودی سپس در کنفرانس خبری مشترک با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان شرکت کرد.

محمود عباس در این کنفرانس خبری گفت که هیچ زمانی مخالف مذاکره (مذاکرات سازش) نبوده و همچنان برای این موضوع آماده است.

وی افزود: به نقش هند به عنوان یک قدرت بین‌المللی امیدواریم تا در تحقق صلح عادلانه در منطقه سهیم باشد و این موضوع بر امنیت و صلح بین‌المللی تاثیر خواهد گذاشت.

محمود عباس در این کنفرانس که در مقر تشکیلات خودگردان در رام‌الله تشکیل شد؛ بر مذاکره و کار سیاسی برای تحقق اهداف ملی در راستای آزادی و استقلال و بر اساس راهکار دو دولتی تأکید کرد و افزود قدس شرقی پایتخت فلسطن باقی خواهد ماند.

وی در پایان از نخست‌وزیر هند به خاطر حمایت از فلسطین و نیز سرمایه‌گذاری در برخی بخش‌ها قدردانی کرد.
مودی هم گفت: هند و فلسطین روابط تاریخی محکمی داشته‌اند و حمایت ما از مسأله فلسطین، محوری ثابت در سیاست خارجی ما بوده است.

نخست‌وزیر هند افزود: رایزنی‌های ما در تحولات منطقه‌ای و جهانی، در صلح منطقه و جهان نقش دارد و من امیدوارم به زودی صلح در منطقه فراگیر شود؛ این صلح فقط از طریق گفت‌وگو و تفاهم امکان‌پذیر است.

قرار است در این سفر نخست‌وزیر هند به رام‌الله چندین تفاهم‌نامه میان دو طرف به ویژه در زمینه اقتصادی امضا شود.

مودی هم‌چنین امروز دیداری با «رامی الحمدالله» نخست‌وزیر دولت توافق ملی فلسطین داشت و با وی درباره آخرین تحولات صحبت کرد.

مذاکرات سازش (با نظارت آمریکا) برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی در سال ۲۰۱۴ متوقف شد و تا کنون از سر گرفته نشده است.

انتهای پیام/ 111

نظر شما
پربیننده ها