آیت‌الله سید احمد خاتمی:

مقام معظم رهبری فرمود به فرزند فیضیه بودن افتخار می‌کنم

امام جمعه موقت تهران گفت: سال‌های اوایل ریاست جمهوری آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای بود ایشان محل اسکانشان را فیضیه قم قرار داده بودند، یکی از علما به ایشان خیر مقدم گفت و از آقا تجلیل علمایی کردند، از جمله به آقا گفت فرزند فیضیه، آقا وقتی آمدند روی منبر، گفتند از میان القابی که ایشان گفتند به آخری افتخار می‌کنم.
کد خبر: ۲۷۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲ - 10February 2018

مقام معظم رهبری فرمود، به فرزند فیضیه بودن افتخار می کنمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت‌الله سید احمد خاتمی در دیدار مدیر، مسؤولان، ‌اساتید و طلاب حوزه علمیه استان کردستان که در قم برگزار شد، با اشاره به عداوت رژیم پهلوی با روحانیت اظهار داشت: رژیم پهلوی اصالتاً با روحانیت درگیر بود، دین را قبول نداشت و برای آن بهایی قائل نبود و روحانیت را همیشه تحقیر می‌کرد و روحانیت هم مطلقاً سامانی نداشت، هر کسی در هر سن و سالی و در هر شرایطی می‌آمد و طلبه می‌شد.

وی گفت: روحانیتی که زمانی منفور اداره کشور بود، اکنون محبوب اداره کشور شده است، یعنی رهبر این کشور یک عالم روحانی است که به روحانیتش افتخار می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان خاطره‌ای گفت: سال‌های اوایل ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بود؛ ایشان محل اسکانشان را فیضیه قم قرار داده بودند، جلسه علمایی ترتیب داده شد، یکی از علما به ایشان خیرمقدم گفت و از آقا تجلیل علمایی کردند، از جمله به آقا گفت فرزند فیضیه، آقا وقتی آمدند روی منبر، گفتند از میان القابی که ایشان گفتند به آخری افتخار می‌کنم.

وی گفت: به برکت دین، روحانیت هم عزت پیدا کرد. اینکه می‌بینیم در کردستان یک نماینده ولی فقیه کاندیدای خبرگان می‌شود و برادران اهل سنت به ایشان رأی می‌دهند، از برکات دین و انقلاب بوده و این مایه افتخار روحانیت است.

خاتمی با اشاره به اینکه اکنون وضعیت تحصیل طلاب نسبت به رژیم گذشته بسیار تغییر پیدا کرده است، اظهار داشت: الان در حوزه‌ای زندگی می‌کنید که ساماندهی منظم و مرتب دارد و درس‌ها هم که خوانده می‌شود مورد مباحثه قرار می‌گیرد و ... این حرف‌ها در گذشته اصلاً مطرح نبود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با برنامه‌هایی که داشته‌اند به طلبه و روحانی عزت داده‌اند، تأکید کرد: امروز تمام همت رهبری و علما این است که ابزار سخت‌افزاری تحصیل موفق را برای عزیزان طلبه فراهم کنند. همت بلندشان این است که در حد توانشان شهریه طلاب را بپردازند.

وی ادامه داد: شما فرزندان خوب ملت که در دامن‌های پاک بزرگ شدید، امروز باید افتخار کنید که در خانه امام زمان (عج) راهتان داده‌اند و ان‌شاءالله علمدار تشیع پرورده شوید و این امر با تهذیب، خداباوری، تلاوت قرآن، دعا، توسل، با تحصیل جدی و ... محقق می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امروز تحصیل جدی از وجوب کفایی گذشته و به وجوب عینی رسیده به خصوص برای شما که در جوار برادران اهل سنت تحصیل می‌کنید، بنابراین حوزه‌های علمیه ما در کردستان باید به طریقی طلبه و عالم دینی پرورش دهند که فخر تشیع باشند و این شدنی است.

وی گفت: جهان اسلام و تشیع تشنه معارف اسلامی است، بنابراین باید گفت آن بزرگانی که این تشنگان را سیراب می‌کنند، شما هستید و ان‌شاء‌الله با تحصیل و تهذیب بتوانید فخر اسلام باشید.

منبع: خبرگزاری رسمی حوزه

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار